Alla inlägg under augusti 2007

Av Diezel - 17 augusti 2007 13:25

Jippie Diezel hittar kantareller.... Han har hjälp sin tvåbenta morfar i två dagar att hitta fina kantareller... jag har alltid försökt uppmuntra honom till att lukta på kantareller när jag hittar dem och igår gjorde han sitt egna första fynd!!! och det var ingen lyckoträff för idag hade han nosat rätt på ett ställe till åt morfar, visserligen äter han gärna upp dem men men man får lov att ha ögonen öppna så man ser att han hittar dem vara snabb med att ge honom en godis och sen plocka dem själv...

Av Diezel - 16 augusti 2007 21:23

Idag skulle jag mäta upp min promenad runda med bilen och då åkte diezel bakom sitt nya galler!! och falcon åkte fram i bilen... han hoppade in i bilen i baksätet... Diezel var jätteduktig och bara tittade på katten... jag visade falcon att diezel  var med och jisses vilka stora ögon han fick... sen satt han och tittade på diezel ett par minuter tills han kom på att det var helt ok att han åkte i hans! bil! diezel la sig ner och verkade inte bry sig nämnvärt om att det var en katt i bilen.... Falcon brukar ligga i passagerarsätet på rygg när vi åker men idag skulle han trycka in sig på instrumentpanelen!!! kolla kortet... det syns att husse brukar ge honom en skinka för mycket eller hur?! men han fick plats iallafall...

Av Diezel - 8 augusti 2007 07:51

Igår fick mamma och pappa träffa nya pojkvännen för första gången.. märkligt nog så var det nog bara jag som var nervös... jag tycker att sådana saker är lite obehagliga... jag vet inte varför... det är ju inte jag som borde vara nervös... iallafall så åkte vi ut med en båt i 2 timmar som åkte ner till våneviks stenhuggeri genom skärgården... det var jättefint och vi hade kanonväder...


mamma hotade först med att ta med sig flytvästarna till oss men ändrade sig i sista stund ;-) pust och inte ett enda konstigt ord sa hon... jag är lättad... precis som med mig så vet man inte med min kära mor vad som kan komma över hennes läppar....


 efter båtturen åkte jag ner till lydnadsplanen och tränade diezel en kort stund... myggen höll på att äta upp oss och det gick inte att vara kvar... men han blir bättre och bättre.... fria följet börjar arta sig riktigt bra... högersvängarna är riktigt fina just nu och stegförflyttningarna med... visst inte perfekta än men vi är en bra bit på väg... om han bara kunde göra likadant på tävling och inte låsa på ngt så vore ett första pris som i en liten ask... nja kanske inte så lätt men närmare 254 poäng än  195 skulle vi hamna.. rutan har han inte misslyckats med på jag vet inte hur länge... han tycker att det är ett jätteroligt  moment... ögonen lyser som små adventsljus när han ser att vi ställer upp mot rutan....


Igår tog diezel och bar sin första kanin!!! oj så söt... först bara försökte han nosa på den med en halvmeters säkerhetsavstånd... när han var cirka 20 centimeter i från den så började han morra ett dovt morr ända nerifrån klospetsarna... jag kastade med kaninen, svingade den i luften och lekte med den... till slut så greppade han den men släppte den lika snabbt... efter ett tag kom jag på att när han bara sprang fram och slickade på den utan att plocka upp den... spelade jag lite på hans tjurighet och bytesbenägenhet... så jag sprang fram till honom och precis innan jag var framme så sa jag med en lite lätt förebrående ton: " nämen vad gör du?!" och jäklar vad snabb han var på att plocka upp den äckliga kaninen... och då kallade jag på honom och han ta kaninen precis innan han spottade ut den....   sen resten av dagen när vi gick förbi det stället där vi hade lekt med kaninen så nosade han som tusan och letade efter den....

Av Diezel - 7 augusti 2007 12:42

Jaha, då har jag ytterligare ett tredje pris till i samlingen!!! han nollade sättandet!! och vittringen (men det hade jag ju med i beräkningen)


sittande i grupp: 10

platsliggande:      10

fritt följ:               7 tveksam i start, sitter segt pos släpper i helomvändning

                                sitter snett, dk vid stegförflyttning

sättande:             0  sätter sig ej, extra kommando

inkallning:           6  tveksam start dk går mkt långt vid läggandet

rutan:                 8,5 nosar i rutan ett extra kommando

apport/hinder     8   tveksamt gripande, tar i knölen

metallapport      8,5  lek vid gripande vid ingång

vittring               0     tugg, snett avslut, fel pinne

fjärr                    7 dk går fram


en riktig piss tävling... Diezel var sådär okontaktbar och seg som en kola igen...  fick ju syn på att tävlingsledaren hade en mobiltelefon vid sättandet i grupp och får man syn på ngt sådant så kan man ju inte lyssna på matte sen efter det eller hur???!!!!! pust vad trött jag blir... speciellt när jag var så nära förra gången bara 6 poäng i från ett första pris med en nolla på ett moment med  koeff 4!!! så nu ska jag åka iväg till torsås 26/8 och sedan till valdermarsvik 1-9 och sedan blir det hemmatävling 29/9 hemma tävlingen kommer jag starta hur eller hur bara för att det är KM och det kan man ju försöka sig på även om vi redan har fått tag i vårt första pris... nu tränar diezel och jag väldigt mycket.... tänkte om vi nöter och nöter och nöter i tre veckor så ska det gå vägen.... fast så tänkte jag innan o-hamn med.... :-(


Men jag var nere och tränade i går och  han var hur duktig som helst... vi hade en timme innan vi åkte ner till planen varit ute och gått i 2 timmar och 40 minuter... så efter ca 1 1/2 timme på lydnadsplanen blev diezel lite trött... och jisses vad söt han är då!! mitt i fjärren när jag sa ligg så gjorde han "cirkuskonsten"  PANG dvs diezel slänger sig från stående till liggandes på sidan med fyra stycken stelt utsträckta ben och spelar död... då vet man att han är trött!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards