Alla inlägg under september 2007

Av Diezel - 25 september 2007 08:26

Jaha... då har Diezel och jag varit på en tävling igen... *pust* onej vi fick inte vårt första pris den här gången heller!!!!!!!!!!! För Diezel låste på tävlingsledarens tomma hand!!!!! full fokus på vad som skulle kunna finnas i den handen... så fort han fick tillfälle så försökte han gå fot med tävlingsledaren i stället.... hundskrälle... men när han för en gång skull flyttade fokus till mig så gjorde han 10 poängare!!!!!!!!! Min hund bevisade i söndags att han kan göra tior på flera moment... tidigare han han haft tior på sättande under gång... 9 metallapport 10 på inkallande med ställande och läggande... och den här gången gjorde han en 10 på apportering med hopp över hinder och det allra bästa han gjorde en fjärrdirigering på 10 poäng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur det gick till vet jag faktiskt inte, han rörde sig inte en milimeter framåt och ett par i publiken ville veta hur jag hade lärt in en sådan fantastisk fjärrdirigering... jaja det hjälpte ju inte till ett första pris... men nu har han bevisat att alla moment utom vittringen kan han göra tior på... kan han bara ha fokuset hela tiden på mig så skulle han göra 10 och nior rakt igenom... som det är nu så glimmar det till lite ibland när han kommer på att jag är där och att han inte ska hålla koll på tävlingsledaren!!! Hur fasiken ska jag få bort det??  Kan ni förstå hur irriterande det är att veta om att man har en kanonhund men som låser på tävlingsledaren??? jaja det är nya tag i helgen igen för då är det hemma tävling den 29/9 sen är det tävling i Mönsterås 7/10 sen är det tävling i västervik 21/10 och sen är det i hultsfred den 27/10 sen börjar det tryta på tävlingar... finns någon i kalmar i november... men  nu vill jag bli färdig med trean innan årsskiftet!!!!!

Av Diezel - 19 september 2007 08:02

I lördags så startade Diezel och jag på appell tävling spår.... vi hade inte tränat!!!! Har ju lagt all tid på lydnaden så appellen fick helt enkelt vänta lite... jag hann med att gå 4 spår innan tävlingdagen... det längsta diezel gått var 100 meter och bara haft pinnar med i ett spår.....


Han fick en 7:a på spåret.... svävade ut mycket men hittade alla pinnarna och markerade dem jättefint och tuggande inte på dem.....


Lydnaden gick också bra.... vi hoppade över framförgåendet.... vi hade inte hunnit lära in det.... Vi blev uppflyttade!!! så nu får vi börja träna inför lägre... tänkte bara att vi skulle hinna klart med treans lydnad först... och det kan ju ta ett tag.....

Av Diezel - 14 september 2007 11:41

sitter på jobbet nu och drömmer mig tillbaka till Azorerna.... kom hem i natt klockan tre... och gick till jobbet nästföljande dag... snacka om arbetsmoral :-)


Jag rekommenderar varmt alla att åka till Azorerna... Vi var på Sao Miguel.. den största av de Azoriska öarna...där bodde vi på Hotel Ponta Delgada ett trestjärnigt hotell... det var jättefint... med havsutsikt och pool och jazucci... (jacuzzin använde vi flitigt)


Vädret var fint (regn en dag) annars var det lite molnigt blandat med sol och mellan 22-27 grader varmt... 23 grader vid kl. 00:00!!!


Lördagen var nog den bästa dagen... då åkte vi ut mitt ute i Atlanten och letade efter delfiner... och vi fick se många delfiner.... Mats och jag hoppade i från båten mitt ute i Atlanten och simmade med delfinerna... helt otroligt... Sen har vi vandrat runt i staden Ponta Delgada och några närliggande byar... helt otroligt vackert... och naturen ska vi inte tala om  hänförande... två dagar så hyrde vi skoter och åkte runt på ön och tittade på den vackra naturen... vi körde vid kusten.... åkte upp på 900 meters höjd bland molnen... badade i en varm källa... ja det måste ses för att kunna beskrivas... (kort kommer att läggas in så fort jag fått in dem i datorn!!)


Det tråkiga var att det fanns en del uteliggare och alkoholister samt herrelösa hundar... vi blev kompisar med två hundar som vi matade när vi träffade på dem.... Men fy vad elaka en del var mot sina hundar... använde dem som fotbollsmål!! ja ni läste rätt.... barnen lekte pricka hundens huvud med fotbollen!!!  Har även lite kort på hur hundarna har det på ön....


Fick även se sao miguels egna hundras... en hund som man definitivt inte vill träffa på om den kommer lös!! en riktig vakthund med andra ord...


Köpte halsband till diezel... det var billigt på ön... det var svårare att hitta koppel till halsbanden...hittade bara ett... alla andra hade sina hundar lösa eller fastkedjade med kättingar... man kunde även köpa stacklers *grrr*


Maten var kanongod och ca 4 kg har jag gått upp... men jag har provat att äta svärdfisk, haj och azorisk buffé bland annat.... jag har även lärt mig att dricka rödvin!!!


Kort kommer snart!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards