Alla inlägg under juli 2008

Av Diezel - 22 juli 2008 12:54

Den här dagen börjar med att jag kommer upp till min parkering och ser att mitt högra framdäck på min bil är utan luft!! jävla skit.. tyckte det lät konstigt igårkväll när jag åkte hem från mina föräldrar... Punktering...


Det var bara till att börja knata till jobbet... Kommer till jobbet och ser en firmabil... Jävla skit igen, den skulle jag kört till Be-Ge:s igår och lämnat in den på reperation.... fick ringa och be dem ta emot bilen idag istället... hoppar in i den bilen och åker till verkstaden... lämnar in bilen och får knata tillbaka till jobbet igen...


Börjar fundera på min bil.. *hmm* undrar om jag har en sådan där mokagäng att lyfta upp bilen med så jag kan sätta på mitt reservhjul... fasen jag ska ju ut på långfärd! Hur ska det gå till utan däck?? Lite smått uppgiven ringer jag till Mats och förklarar läget att min bil är skadad och inte mår så bra.. Får svaret att jag ska ta och åka till en däckverkstad och få det lagat... Just då tyckte jag faktiskt inte att han var så smart så jag frågar lite smått sarkastiskt hur detta nu ska gå till på endast tre hjul... självklart han har svar på tal och säger som om det vore det mest självklara ivärlden att man gör om man fått punka på bilen... Men gumman du går in i min jobbar bil tar fram kompressorn och pumpar upp däcket så kan du köra dig till däckverkstaden... jaha det kunde jag ju ha gjort om jag inte bara för en kvart sedan lämnat in hans jobbar bil på verkstaden!!(inte den verkstaden där de lagar däck!)


Det tar ca 20 minuter sen kommer Mats och säger att vi ska åka till däckverkstaden och laga mitt däck för han hade ju en kompressor hemma som han varit och pumpat mitt däck med så vi kunde åka till verkstaden...  Kommer dit och får däcket lagat, min chef ringer och frågar hur det går på jobbet... då måste jag faktiskt ta och gnälla lite över att jag har fått punktering... och att det var jobbets fel att jag fått punktering! eller indirekt så är det ju det... den spiken som satt i mitt däck var nog en av de alla spikar jag spridde omkring mig på gårdsplanen utanför jobbgaraget när jag byggde lådor till allt material vi skickade till Afrika igår... Sen körde jag upp min bil vid garaget och dammsög den.. så indirekt är det jobbet fel att min bil har punktering... tur att chefen bara skrattar åt en istället för att ifrågasätta varför man inte är på jobbet....


Sen hade jag tur och slapp betala för repareringen av mitt däck eftersom det var Mats kompis som lagade det... tackar....


Kommer tillbaka till jobbet och står och pratar med Mats i garaget, Diezel springer omkring och fjantar sig som vanligt.. och just idag istället för att dricka ur sin vattenskål som står på gårdsplanen så bestämmer han sig för att dricka ur en skål vid alla de gamla maskinerna!!! Jag ser honom och skriker till för jag har en väldigt ond aning att det inte är vatten i den skålen... tittar menande på Mats och han svarar det är inte nyttigt.... HELVETE!!! Rusar in på kontoret häller upp ett halvt glas med salt och fyller upp resten med vatten, rör om och springer ut, ropar att han ska hålla fast Diezel... öppnar munnen på honom och tömmer glaset i honom... Det tog bara ett par minuter sen började Diezel hulka och maginnehållet kommer upp.... *pust* vacuumpumpsolja blandat med diverse andra suspekta vätskor är nog inget man ska ha i magen... Mats lugnar mig med att oljan troligtvis legat längst upp i skålen och när det regnat så har den nog åkt ur.. så det var nog bara regnvatten kvar...(eftersom olja lägger sig ovanpå vatten) Men hellre en spyende tjurig hund än en död hund..  Är faktiskt lite förvånad över min snabba handling trots att jag blev helt kall av skräck inombords när jag såg vad Diezel drack... tog nog inte mer än 2-3 minuter från det att han drack tills jag fått i honom saltlösningen...


Å allt detta hände innan klockan 10 på förmiddag idag så ni förstår att min dag har varit väldigt hemsk!!

Av Diezel - 10 juli 2008 08:05

Renoveringen går framåt.. jag har nu underskåpsstommar och överskåpsstommar uppsatta, och ett titthål från köket in i badrummet *oops* tur att jag har mycket våtrumsspackel ;-) Pappa och Mats har lagt ner mycket bra jobb på mitt kök... Måste nu ta och köpa bänkskiva och kakel... men har ju inte kommit på vad jag vill ha än...


Sen var vi och tittade på lydnadstävlingen som gick i går i Oskarshamn för ettan och tvåan.. Det gick mycket bra för våra hemma ekipage.. Kennet och Julia gjorde en kanontävling och så gjorde även Anna och Manne. Det var hur kul som helst å se.. Stort Grattis till er.. Även Eva med Zoe tävlade i ettan och gjorde 190 poäng! Snyggt som fasen grattis till er!


Ikväll är det dags för Disco och tävla i trean, nu ska vi hålla tummarna! Diezel och jag ska inte tävla förrens till hösten och då blir det nog Högre klass spår och inte lydnadseliten.. Men tyvärr räcker inte tiden till att båda renovera och träna så mycket som jag borde.. så jag hoppas verkligen köket blir färdigt snart så jag kan koncentrera mig mer på Lillskit

Ovido - Quiz & Flashcards