Alla inlägg under augusti 2008

***

Av Diezel - 27 augusti 2008 12:13

Har bestämt mig för att springa tjejmilen 2009!! så nu har diezel och jag börjat träna... vi har tränat i ca 1,5 vecka.. vet inte om diezel tycker det var världens bästa idé för man får ju inte nosa när man springer slingan och det är lite tråkigt... men han får ju motion!


Än så länge så har jag övertalat Mia och Emelie att de ska följa med nästa år.. så är det ngn som känner att det skulle vara roligt så kan ni väl höra av er... Liza du är väl en såndär hurtbulle??


Annars så har Diezel och jag tagit upp spårträningen igen, och så tränar vi högerskick till rutan... Instruktörsutbildningen har satt igång igen och så även snart den valpkursen jag ska vara med på så nu är det full rulle...

Av Diezel - 11 augusti 2008 10:56

hmm... festade lite i Kalmar i helgen och huxflux så var min telefon borta...  jag kan inte komma ihåg vart jag lagt den... men å andra sidan kom jag inte ihåg de tre sista shotsen jag och Mia tog i baren... eller limosinen vi åkte hem i.....

Men detta resulterar ju i att alla mina kontakter och telenr jag hade inlagt i telefonen är borta.... så ni som brukar tycka om att jag hör av mig till er i bland kan väl skicka mig ett sms med ert namn och nummer så jag kan lägga in det i min nya telefon... (jag har samma nr som förut)


annars har semestern varit fin... har varit i stugan hos Mats och Diezel och han har bara haft mysiga dagar med promenader och en massa bad... både från stranden och från Mats båt... Diezel älskar att hoppa i från båten mitt ute på havet samtidigt som Mats... sen simmar han ut ca 4 meter vänder och tar sig upp i båten via badstegen!!!! sen skäller han ut de personer som e i båten om de inte är snabba och dyker i vattnet igen med honom!!


Underbara dagar då jag fick sova ut ordentligt och vaknade och hade en välrastad hund som fått både simma och gå promenad... Nu ska vi bara lära Mats vad man använder bajspåsarna till... jag knöt en på kopplet åt honom och jag undrade om Diezel var hård i magen eftersom den satt kvar där i tre dagar... han svarade lite undvikande att Diezel bara bajsade på bra ställen....


Efter den veckan åkte vi till Nynäshamn, tog in på skärgårdshotellet och åkte och tittade på Folkrace... På lördagen tog vi lite mycket sprit och jag skrämde en präst... hade satt min mobil telefon (för då fanns den fortfarande) i urringningen mellan brösten och satt på musik... stod i receptionen och beställde taxi.... när en melodi där en ekorre har sex... vilket låter väldigt gulligt egentligen om inte jag hade tyckt det var så roligt så jag var tvungen att påpeka att det faktiskt var en ekorre som som Kn***ade mellan mina tuttar för Jocke både en och tre gånger... och när han ignorerade mig bad jag honom dyka ner med huvudet för att lyssna ordentligt... Då ritar han med handen framför halsen ett kors och nickar lite menande åt vänster.... och vad står där jo en präst i full mundering... jag skämdes bara lite... nästa låt som började spelas var AC/DC:s Highway to Hell.... jaha det är väl bara till att inse att pärleporten har stängts för mig och det med besked....


summa av semestern... härliga dagar med mycket sol och bad.... alldeles för mycket sprit och en bort tappad telefon.... *pust* vilken tur att det bara är semester en gång om året.... Fast nu har min mor lite att leva upp till när vi ska till kreta för då har vi en veckas semester till!!!

Skapa flashcards