Alla inlägg under april 2009

Av Diezel - 30 april 2009 08:14

ja nu känns det som om våren är här! Diezel har på "hunddagis" varit ute i skogen och badat nere vid sjön med sina kusiner och Leymus när matte sitter instängd på jobbet... vilken tur att "mormor" tar kort på deras aktiviteter och skickar till mig..


Denna underbara bild fick jag, och den föreställer Diezel efter att han tagit ett skönt vårdopp i sjön..

Av Diezel - 27 april 2009 21:05

idag var mina tavlor färdiga! de har varit bortlämnade för inramning.. och de blev sååå mkt bättre när de fått en ram runt sig


 

Diezel med apporten


 

 Diezel som valp

 

 Audrey Hepburn

 

 å sen en tavla på Elvis som precis blev färdigmålad.. ska lämna in den för inramning sen åxå..



Mamma och jag var nere på klubben idag och gnetade på med Disco, Diezel, Leymus och Party på Rallylydnad.. hihi med blandade resultat.. jag tyckte Disco och Leymus var duktiga, och Diezel är duktig han med... Party måste man jobba lite med för att han ska komma igång, men när han kommit på att det var lite roligt så lyste det i hans ögon av glädje med.. fast roligast tycker han nog slutbelöningen är vilket blir att fysiskt leka med lillmatte (alltså jag) vi krälar runt på backen och puttar på varandra och e ganska hårdhänta ;-)  Sen gäller det ju för oss förare att kunna läsa och tyda skyltarna, vilket inte är det lättaste...













Av Diezel - 24 april 2009 08:11

Idag är det Diezels födelsedag! Mattes lilla guldklimp har hunnit bli 5 år..


Känns som om det inte var alls längesen som jag fick hem honom.. under dessa fem år har Diezel och jag hunnit med mycket...  Diezel har en speciell plats i mattes hjärta (och sitter permanent inristad i min arm ;-))


Genom åren har vi gått igenom många lyckliga stunder tillsammans, men vi har även gått igenom en del jobbiga perioder (inte bara Diezels könsmognad), Diezel har varit mitt stöd i ett par svåra stunder i mitt liv och för detta är jag honom evigt tacksam..


Den hund som får till uppgift att fylla hans tassespår när den dagen kommer, får en svår uppgift


HIPP HIPP HURRA för Diezel på hans födelsedag

Av Diezel - 20 april 2009 08:30

har inget att skriva egentligen... händer inte något roligt känns det som... Diezel var hos vetrinären och blev genomkollad eftersom jag tycker han känns låg och deppig... men han var i fintfint skick.. han kanske är deppad??


I helgen har Diezel och jag hjälpt till på ett working test som gick av stapeln i Djupeträsk.. Diezel fick ligga vid sekretariatet hela dagen och sköte sig otroligt fint!


Ett spår har vi hunnit med åxå... han var ovanligt lugn i spåret och missade två pinnar!!!!! ja ngt fel är det på honom... frågan är ju bara vad!?


Lite lydnadsträning har vi hunnit med åxå.. lyckligtvis så har han inte ballat ur på dem och ätit upp något... men han har inte varit sig själv heller...


Usch vilket deprimerande inlägg...

Av Diezel - 12 april 2009 11:00

Helgen hittills har varit riktigt härlig, jag tog ledigt i torsdags så jag har fått vila upp mig från jobbet... Det har blivit mycket hundträning... Det har faktiskt märkts på Diezel att han blivit lite trött... i fredags var vi ute i skogen och tränade i nästan 5 timmar.. sen åkte vi till havslätt och gick först slingan och sen sprang vi den... åkte direkt därifrån till mor och far och grillade med dem och Vickan... (som förövrigt tvingat mig att skaffa facebook!)


När vi väl kom hem Diezel och jag den kvällen så somnade han i allafall ovaggad :-)

Vi har även hunnit med lydnadsträning.. Det går si och sådär... men han gör så kanonfina vittringsapporteringar... låter andra människor lägga ut dem, och de får ta i de övriga pinnarna precis som det ska vara i eliten... och han gör faktiskt 10:or! Däremot har hans konsnattande börjat igen :-( jaja stressen ska ju ut någonstans... Ett spår fick han i lördags och nu sitter jag och väntar på att gå ett spår som vi la ut för en halvtimme sedan...


I lördags var jag och Diezel, mia, tim och thea i stadsparken och lekte i den temalekplatsen... jag fick en tillsägelse av en liten pojke att vuxna faktiskt inte fick leka på den :-) haha vaddå?! jag vuxen?! jag åkte rutschkana tillsammans med tim:-))))


Stolt blev jag över diezel när han låg kvar fast att en ekorre sprang förbi hans nos på ca 30 cm avstånd.. när vi fikade på lekplatsen... och det trots att matte var ca 25 meter därifrån och matade änder... men ni kan tro att det ryckte i honom!


Trots att jag varit skitslut varje kväll jag kommit hem så har jag inte kunnat sova som vanligt... så det blir väldigt mycket tavlor målade just nu... fast det är ju inget negativt...


Den här tavlan på Diezel är ett evighetsprojekt... har hållt på med den till och från i snart två år... (undra om den någonsin blir färdig?) Det är hans stamtavlenamn och sen ska det bli hans huvudbild i två exemplar spegelvända mot varandra...


Den här tavlan är en kopia på en Roy Lichtenstein tavla... jag tycker hans tavlor är så fina... har ju en kopia på min vardagsrumsvägg hemma i svartvitt på ca 3x3 meter från en av hans tavlor...


Å så självklart en tavla på Diezel igen! i lite annorlunda stil...

Har varit och lämnat in en del tavlor för inramning.. de blir färdiga om ett par veckor.. och jäklar vad mycket bättre de blir med en ram... ska ta kort på dem med när de är inramade så ni ser skillnaden...







































Av Diezel - 5 april 2009 23:03

Vet ni vad som lurar i skogen alla mina hundvänner?? JO nämligen farliga hundätande vildsvin!! Jag och matte träffade på ett i torsdags, Matte förstod inte allvaret i att vi träffade på detta hemska monster... hon stod helt lugnt och tittade på det och åjade sig och pekade.. Å så fick jag försöka skrämma bort det.. så jag resde all min päls i nacken och på svansroten, höjde svansen väldigt hotfullt och sen morrade jag... men det hemska monstret förstod inte.... Då tog jag det säkra före det osäkra och flyttade mig en bit undan det farliga monstret och gick och luktade på lite blommor istället... Ja jag lämnade matte till att ta hand om det själv...


HON SKRATTADE!! Sen står min morfar och kennet och säger att vildsvinet är dött... Att de skjutit det! *pyttsan* Jag såg nog att det bara låg och sov i bagageutrymmet på kennets bil... Så jag tog mod till mig igen och gick fram och skällde ut det ordentligt... men det bara låg och tittade på mig... Sen hoppade jag in i min egen bil och krävde att matte körde hem mig.. vilket hon gjorde... men nu efteråt så har jag bara träffat morfar.. jag börjar misstänka att vildsvinet fick tag i kennet....


Som om detta hemska inte vore nog, så gör min matte något väldigt dumdristigt... ikväll åkte hon och morfar ut i skogen för att leta reda på fler vildsvin!!! Jag har varit jätteorolig... speciellt med tanke på att när klockan var nio (min och mattes läggdags tid enligt mig) så hade de fortfarande inte kommit hem... så jag försökte övertala mormor genom att gråta/gny att vi skulle åka å hämta hem dem innan ngt hemskt hände... Men vilken tur jag hade! matte dyker upp klockan tio och säger att hon och morfar inte hittat några vildsvin...  Min matte borde faktiskt förstå att hon inte kan göra sådana där farliga saker... tänk om vildsvinen får tag i henne!? då blir jag ju en föräldralös hund!!!!

Av Diezel - 2 april 2009 07:52

Igår tränade lillfjant och jag sök... Har ju börjat att träna med slungbollar som belöning.. måste säga att det går över förväntan, för jag kan få tillbaka dem,,, kan vara lite svårt att få saker utav honom som han fått av ngn annan långt ifrån mig... Han låste ett par gånger igår men han kunde släppa låsningen ganska snabbt, så jag är faktiskt nöjd.. Och jag tror att den träningen kommer ge resultat i annan träning också eftersom han nu måste lära sig släppa när han är på högvarv plus att det står massa människor omkring honom.. mkt bra... Det är ju verkligen så att har man ett problem så ska man ge sig rakt in i det...


Däremot tyckte Diezel inte att mormor Eva var en figurant värd att hitta i skogen.. Det såg ganska roligt ut.. han springer ut hittar henne, hoppar fram och slickar till på henne... Kändes som om han tänkte: Hej, står du där, jag har inte tid med dig mormor för jag letar försvunna människor i skogen! å så fortsatte han leta efter en "riktig" figurant! De andra figuranterna markerade han fint med skall, han är ngt nära men det ska vi träna bort...


Kommer hem och ska laga lite mat.. och sätter igång dammsugaren samtidigt.. då går proppen, å den går igen, å igen, tillslut när jag byt propp fyra gånger kom jag på att det inte var pga av spisen, utan att den proppen som gick hängde ihop med sovrum och vardagsrum.. så lyse i vardagsrum, sovrum, tv på och dator på.. då blev det för mycket när även dammsugaren sattes igång... men som sagt det tog fyra proppar innan jag kom på det... tyckte först att det var klent att en propp inte skulle klara en ny energisnål spis och en dammsugare!


Sen åkte lådfronten på lådan under spisen av!!! så nu måste jag reparera den åxå...


Drömde liten mardröm om tävling inatt... drömde att jag startade elit lydnaden och det var två funktionärer med som gjorde allt för att leka med Diezel under mina moment! Lockade på honom och gullade och pratade med honom... mitt under sättandet under gång (som förövrigt inte är med i elit! endast dumrutan) så satt människan på en stol på halva sträckan som skulle markera vart jag skulle sätta Diezel (så är ju inte ens det momentet upplagt!)  och när jag kommer bredvid och ska sätta Diezel då sträcker människan ut handen mot Diezel och säger hej killen, inte tror ni väl att Diezel satte sig då?! som vanligt i mina tävlingsdrömmar så börjar jag vråla TEKNISKT FEL! TEKNISKT FEL!  och domaren höll med, sen vaknade jag och jag fick aldrig reda på om jag fick ngt första pris :-)


Slutligen kan jag berätta att ögonfransarna är på väg tillbaka, idag upptäckte jag några stumpar på ngn millimeter som ser ut att vara på utväxt!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards