Alla inlägg under augusti 2009

Av Diezel - 28 augusti 2009 07:56

ojoj vad snabbt tiden går... har provat på lite av det jag lärde mig på kursen i kosta och det verkar fungera fint på lillfjant.. just nu håller vi på med spårriktningproblem och vinkelproblem.. Diezel får svåra problem att lösa och han gör det bra.. till och med när min mamma helt sonika bestämmer sig för att mitt när jag belönar att han hittat en spårapport,  att vandra före oss i spåret och plocka ner snitslarna!!


Under veckorna som gått har det varit stambyte i lägenheten så jag har inte bott hemma så mycket för att slippa vara utan vatten och toalett...


Jag har haft tillfällig sinnesförvirring och anmält mig till KM i bruk och Lydnad... Brukslydnaden har diezel och jag inte tränat på 1 1/2 år... men vi får försöka friska upp oss lite innan tävlingen den 20 september... Lydnaden sitter inte heller... antingen gör han en jättefin apporteringsdirigering och en hemsk ruta eller så gör han tvärtom... och hur han kommer bete sig på tävling vågar jag inte ens tänka på.. men gjort e gjort och någon gång måste vara den första ut i elitklassen..


Idag ska jag åka till tavelaffären som ligger vid nilssons konditori och lämna tavlor, för hon som äger affären vill ställa ut några av mina tavlor i skyltfönstret!!!

Av Diezel - 15 augusti 2009 20:41

Kort på mitt rum i kosta å på tavlan som blev klar innan jag åkte, diezel e hemma.. Mer om lägret kommer när jag kommer hem. Bloggar från mobilen.Ni kan tro att det e ensamt utan Diezel. Men det ska bli kul att få prova allt med Diezel jag fått motivation till här!

Av Diezel - 9 augusti 2009 21:59

oj vad fort semestern gick! helt otroligt.. helgen som varit har vart helt underbar för Lillfjant och mig.. vi har åkt mycket båt.. Vi spenderade hela lördagen på en klippa med massa folk så Diezel lekte konstant i ca 6 timmar! han gick laget runt med sin leksak coh fick dem att leka med honom.. dvs kasta hans leksak i vattnet så han fick hämta den... han var så inne i sina lekkamrater att han inte ens märkte när jag lämnade honom utan mig på ön för att åka ut med båten och åka på ringen efter båten.. var väl borta en halvtimme utan att han märkte det! annars räcker det med ett par sekunder när han inte ser mig som han blir orolig.. ja där ser man vad man är värd...  när vi skulle åka hem på kvällen vägrade han hoppa i båten! han smet bort till klippan vi legat på och gömde sig i vassen!! hundskrälle, jag fick hoppa i land igen och gå bort till honom och säga åt honom på skarpen! han tyckte vi kunde vara kvar där och forsätta leka.. vart han får energin ifrån det har jag ingen aning om.. kan ju bara säga att han sov som en stock med en gång när vi kom hem..


Idag åkte vi ut till blå jungfrun, men eftersom det är en nationalpark måste man ha hundarna kopplade där och då tyckte jag kombinerat med att det var så varmt idag att Diezel kunde vara hemma och sova ut ordentligt efter hans tidigare båttur... Jag traskade runt hela vandringleden (3km) på blå jungfrun utan skor! nu känns det i fotsulorna...


Diezel och jag cyklade hemåt framåt åtta tiden ikväll lagom trötta... och nästan hemma så skuttar det ut en hare mitt framför oss på vägen.. (finns många harar runt om industriområdet som ligger i närheten där vi bor) Jag han tänka en hel del medans haren hoppar framför oss, jag ryter NEJ till Diezel och hinner tänka att det här kommer att göra så ont när jag far omkull för att Diezel jagar efter haren.. haren vänder runt och väljer att springa jämsides med oss, fast inte med färdriktningen åt samma håll som vi.. Diezel får ögon stora som tefat och öronen stod nog fasen rakt upp på honom av iver att jaga hare.. Men någonstans i min uppfostran av Diezel så måste jag gjort något rätt för han väljer att lyda mig och bara sända längtansfulla blickar efter haren som susar förbi oss med bara ett par meter... snacka om att jag hade hög puls när till sist haren försvann ur Diezels synfält...

Skapa flashcards