Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

uppdatering

Av Diezel - 28 augusti 2009 07:56

ojoj vad snabbt tiden går... har provat på lite av det jag lärde mig på kursen i kosta och det verkar fungera fint på lillfjant.. just nu håller vi på med spårriktningproblem och vinkelproblem.. Diezel får svåra problem att lösa och han gör det bra.. till och med när min mamma helt sonika bestämmer sig för att mitt när jag belönar att han hittat en spårapport,  att vandra före oss i spåret och plocka ner snitslarna!!


Under veckorna som gått har det varit stambyte i lägenheten så jag har inte bott hemma så mycket för att slippa vara utan vatten och toalett...


Jag har haft tillfällig sinnesförvirring och anmält mig till KM i bruk och Lydnad... Brukslydnaden har diezel och jag inte tränat på 1 1/2 år... men vi får försöka friska upp oss lite innan tävlingen den 20 september... Lydnaden sitter inte heller... antingen gör han en jättefin apporteringsdirigering och en hemsk ruta eller så gör han tvärtom... och hur han kommer bete sig på tävling vågar jag inte ens tänka på.. men gjort e gjort och någon gång måste vara den första ut i elitklassen..


Idag ska jag åka till tavelaffären som ligger vid nilssons konditori och lämna tavlor, för hon som äger affären vill ställa ut några av mina tavlor i skyltfönstret!!!

 
 
moder

moder

28 augusti 2009 08:14

man ska aldrig kunna förutsäga en störning,
men alltid ha ett alternativ i beredskap..........

http://boysen

 
Hannah

Hannah

28 augusti 2009 15:47

ja du har så rätt så rätt,
"åtgärd för spårsöndertrampande moder"
- tag upp närmsta grova pinne, rikta ett slag mot söndertramparen och störningen har ej hunnit så långt. Fortsätt sedan spåret genom att gå förbi där modern trampat sönder och sätt på hunden efter det området! avhämta sedan när spåret är klart modern och säg att det trillade ner en gren, bjud på kaffe och ha alltid denna plan i beredskap

;-)

http://www.teamdiezel.bloggagratis.se

 
Emma, Fia & Hexa

Emma, Fia & Hexa

29 augusti 2009 03:17

hehe, det blev mittemellan....jag är glad att jag har hår kvar om vi säger så ;)

Spring gärnet nu o ha det så kul. Vi ska strax bege oss mot sm :)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Emma

 
Reneth

Reneth

1 september 2009 09:46

Härligt med tavelutställningen :) Heja Hannah. Bra att ni har något att göra Diezel och du också, så det inte blir tråkigt nu när hösten närmar sig. Mina ljuveler har fått sig en duvning i diskhon. Jösses de är vita i grundfärgen inte grå;)

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Skapa flashcards