Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Jag tar över

Av Diezel - 13 september 2009 21:50

Eftersom matte är så otroligt dålig på att blogga så kommer jag nog ta över det en stund...

Det har väl hänt en del i mitt hundliv den senaste tiden men jag skulle få skriva en hel uppsats om det så jag tänkte bara berätta det senaste som hänt...


Matte håller på att förstöra vårt hem! Lite titt som tätt så får matte för sig att det är dags att förnya eller att flytta! och det är något som inte uppskattas av mig! jag tycker om att bo på ett ställe och det får inte förändras! iallafall så har hon hållt på i denna lägenhet som vi nu har bott i, i lite över ett år att renovera.. hon kastade ut precis allting i varenda rum vilket jag kan tala om för er inte alls var trevligt, det var bråte och byggavfall överallt, men men hon fick ju ordning på det till slut med... sen förstörde hon balkongen genom att ta bort den fina gröna konstgräsmatten och lägga in hiskeligt farligt grått klinkers!! jag går inte ut på balkongen längre i ren protest.. å så nu har hon börjat igen.. hon tog till och med hit en medhjälpare till brotten! En av mina bästa vänner, hundrädda Viktoria.. Och de började bånka sönder möbler och flytta runt de möbler som de inte slog sönder... jag tycker verkligen inte om när mitt hem förändras! och nu ligger det träplankor över hela mitt vardagsrum som matte målar på... halvihopsatta möbler i hallen, ja det är ingen ändå på förskräckelsen!


Mattar ska inte åka till IKEA, det blir alltid oordning i hemmet efter ett sånt besök.. det enda som var bra med det besöket var att jag fick hemhandlat en korg att lägga alla mina leksaker i, plus att jag ska få en hylla uppsatt av morfar som matte köpt på IKEA... och på den ska jag ställa min matskål och vattenskål...


Jag tränar för fullt med matte för att få henne lydig till lydnadstävlingen som är på lördag, det är inte lätt att träna med matte för hon är såååå envis...  och så e hon inte så lätt att ha med på tävling för hon blir så förvirrad och konstig och illamående och nervös... om hon bara tog det lugnt och lät mig ta hand om de viktiga besluten så löser sig allt till det bästa!

 
 
Ingen bild

tomtenisse

14 september 2009 10:44

Hördu Diezel , tänk på vad jag (kusin D )får stå ut med från minmatte och det är inte bara på tävling hon blir konstig!
Nu förstår jag rutan ännu mindre .....

 
Ingen bild

Diezel

14 september 2009 12:52

hmm, ja du Disco... hon var väldigt konstig igår.. förstår inte vad hon gjorde när hon smög mot buskarna! Jag förstår att du sprang fort till henne för att kolla så att allt var ok med henne!

 
Ingen bild

Vickan

14 september 2009 17:09

Stackars dig Diezel :) Men jag kommer snart tillbaka o då ska matte o jag fixa till ditt hem så det blir lugn o ro igen :)

 
Ingen bild

Diezel

14 september 2009 18:44

Tack Vickan, det behöver jag för nu är det riktigt illa!

 
Ingen bild

Gatukorsningen

22 september 2009 21:12

gör som jag när det drar ihop sig hemma jycken, bit sönder dom vitala grejerna som hon behöver bäst, hårborsten, hårfönen går lätt att bita sladden av, se bara upp så den inte sítter fast i väggen, kittlar så förbaskat i hela kroppen och pälsen blir konstig efter...gör det varje gång hon hittar på ngt du inte gillar så kommer du att se att hon skärper till sig, hjälper inte det , yla mig

 
Ingen bild

Diezel

26 september 2009 16:30

Tack gatukorsningen för mycket bra tips! hit them where it hurts!
Kanske skulle ta mig ett bett på hennes locktång!

 
Ingen bild

Gatukorsningen

27 september 2009 19:11

Locktång? Onödiga prylar jycken, bor granne med en pudel, hon tjatar jämt om en rakpermanent, du vet hur tikarna är...oss jyckar mellan alltså, slå till när hon minst anar det, men var försiktig ...överdriv inte, det kostade mig en extra lydnadskurs...

 
Ingen bild

Diezel

27 september 2009 23:15

hmm man kanske skulle dregla lite i en av hennes många skor...

 
Ingen bild

Gatukorsningen

30 september 2009 19:14

bra idé , men det finns bättre...dregla i sängen, finns inget gosigare för mattar att lägga sig i en blöt säng, men håll dig undan när det händer och klistra på den oskyldiga blicken...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards