Direktlänk till inlägg 26 september 2009

uppdatering av läget

Av Diezel - 26 september 2009 16:32

Äntligen har matte fixat till hemmet så det ser ut som vanligt igen... Förut såg det ju ut som fasen.. det var så illa att jag till och med tvingades till att gå ut på den hemska balkongen för att få lite lugn och ro... Nu är det städat hemma.. listerna sitter fast på väggarna och hon har hängt upp alla tavlor som jag stått modell för på väggen där det ska vara.. måste erkänna att det känns ganska bra att ha en idolvägg tillägnad endast mig hemma!


Förra lördagen var jag och tävlade med matte... måste säga att hon har blivit lite lydigare med träning... vi startade elitklass i lydnad för första gången och hon skrapade inte ihop några jättehöga poäng men jag var nöjd med tanke på att det var hennes första elittävling..


Igår hade hon mage att lämna mig ensam hemma medans hon gick ut med kompisar och åt mat på en restaurang.. snacka om oförskämt att inte ta med mig!! Men det redde till sig det med då hon efter maten hämtade mig och lät mig följa med hem till en av hennes vänner... ett ganska trevligt ställe... hon sa att jag faktiskt var uppväxt där!! fast jag hade bott i trappuppgången bredvid... ska jag vara ärlig så minns jag inte att jag har bott där, det måste ha varit när jag var en liten betongvalp.... iallafall så fick jag äta mycket chips och alhgrens bilar hos mattes kompis så jag förlät henne för att jag inte fick följa med till restaurangen... dessutom har hon redan blivit straffad för sitt hemska beteende igår.. idag ser hon ut som en zombie och klagar frekvent på att det bor en hackspett i hennes huvud som hackar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards