Alla inlägg under oktober 2009

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas! förstår inte vad som är svårt med det.. in med luft och ut med luft. Sen ska man stå på benen åxå, hon skakar väldigt mkt när vi tävlar... kanske har hon druckit för mycket kaffe??!


Jag har spenderat mycket tid den senaste tiden med att få bort mattes olater i lydnaden och jag tror att det börjar ge resultat för idag klarade vi gränser för ett första pris! 278p! och dessutom hamnade vi högst upp på pallen... ni kan ju tänka er vad matte kommer att gå och putsa på den pokalen! hon kommer nöta bort texten!


Såhär ser vårt domarprotokoll ut:


Sittande i grupp: 10

Platsliggande: 10

Fritt Följ: 8  (Vida svängar helt om halt, luft under språng)

Dumrutan: 10

Inkallning: 9 (inväntar kommando)

Rutan: 9 (extra kommando)

Apportering/dirigering: 6 (släpper på marken, lågt tempo)

Metallapport över hinder: 8 (tar slarvigt)

Vittring: 8 (lätt tug, lågt tempo)

Fjärrdirigering: 9 (flyttar ngt)


Nu siktar vi mot västervik den 25/10


We´re gonna rock your paws off!


Skrattande

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards