Alla inlägg under april 2007

Av Diezel - 30 april 2007 10:14

Igår var det dags för bassetsklubbens viltspårstävling i Björnhult...

 Och det gick åt skogen totalt... Vad har hänt med min hund??? "spårade" ca 50 meter sen vet jag inte vad han gjorde  sattes på spåret igen och spårade några meter sen bar det av åt andra hållet... usch! men jag tycker att det är ngt konstigt med min hund... jag har sagt det ett par dagar nu... den vanliga glöden som Diezel har är borta... han känns trött... när jag tar fram selen brukar han bli helt rabiat och så spår tänd så han inte vet var han ska göra av sig själv... och de senaste spåren jag gått har jag tagit fram selen och inte fått ngn reaktion... när jag tog fram selen på tävlingsdagen och la den i framsätet så la han sig i passagerar sättet och sov som en stock!!!! vad e detta?? Domaren som vi gick för var Kenneth och han påpekade också att det var helt olikt hans spårsätt i skogen!! Kan han ha fått ngn infektion i kroppen?? ta i trä och hoppas verkligen inte men borrelia? 


ska åka ner till lydnadsplanen ikväll och se om han är lika konstig där nere...

Av Diezel - 19 april 2007 10:54

Nu var det ett tag sedan jag bloggade... men det har inte varit mycket tid över för sådant... pga ändrade familjeförhållande... men nu tar Diezel och jag (som är den nya familjen) nya tag och har satt igång rejält med att träna inför tävlingssäsongen....

 Vi har anmält oss till Lydnadsklass 3 den 3 juni och den 12 juli!! men vi har inte lärt oss momenten vittringsapportering, rutan och fjärrdirigering ordentligt än men det får väl bära eller brista helt enkelt... sen har vi anmält oss till två stycken apell/spår tävlingar den 9 september och den 15 september och vi har inte äns nosat på apell momenten än... men lydnadsmomenten ska nog inte vara några större fadäser... utan det är ju att vi måste lära oss framförgåendet, spåret och budföringen... men budföringen har jag provat två gånger och han verkar ha snappat precis vad det är han ska göra... nästa steg är att prova om han vill springa till en helt okänd människa... spännande.... sen har jag och min mor löst medlemskap i mönsterås brukshundsklubb också för att kunna vara med på deras träningstävlingar och veckoträningar... så mycket träning blir det framöver...

Ovido - Quiz & Flashcards