Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Semester på Azorerna

Av Diezel - 14 september 2007 11:41

sitter på jobbet nu och drömmer mig tillbaka till Azorerna.... kom hem i natt klockan tre... och gick till jobbet nästföljande dag... snacka om arbetsmoral :-)


Jag rekommenderar varmt alla att åka till Azorerna... Vi var på Sao Miguel.. den största av de Azoriska öarna...där bodde vi på Hotel Ponta Delgada ett trestjärnigt hotell... det var jättefint... med havsutsikt och pool och jazucci... (jacuzzin använde vi flitigt)


Vädret var fint (regn en dag) annars var det lite molnigt blandat med sol och mellan 22-27 grader varmt... 23 grader vid kl. 00:00!!!


Lördagen var nog den bästa dagen... då åkte vi ut mitt ute i Atlanten och letade efter delfiner... och vi fick se många delfiner.... Mats och jag hoppade i från båten mitt ute i Atlanten och simmade med delfinerna... helt otroligt... Sen har vi vandrat runt i staden Ponta Delgada och några närliggande byar... helt otroligt vackert... och naturen ska vi inte tala om  hänförande... två dagar så hyrde vi skoter och åkte runt på ön och tittade på den vackra naturen... vi körde vid kusten.... åkte upp på 900 meters höjd bland molnen... badade i en varm källa... ja det måste ses för att kunna beskrivas... (kort kommer att läggas in så fort jag fått in dem i datorn!!)


Det tråkiga var att det fanns en del uteliggare och alkoholister samt herrelösa hundar... vi blev kompisar med två hundar som vi matade när vi träffade på dem.... Men fy vad elaka en del var mot sina hundar... använde dem som fotbollsmål!! ja ni läste rätt.... barnen lekte pricka hundens huvud med fotbollen!!!  Har även lite kort på hur hundarna har det på ön....


Fick även se sao miguels egna hundras... en hund som man definitivt inte vill träffa på om den kommer lös!! en riktig vakthund med andra ord...


Köpte halsband till diezel... det var billigt på ön... det var svårare att hitta koppel till halsbanden...hittade bara ett... alla andra hade sina hundar lösa eller fastkedjade med kättingar... man kunde även köpa stacklers *grrr*


Maten var kanongod och ca 4 kg har jag gått upp... men jag har provat att äta svärdfisk, haj och azorisk buffé bland annat.... jag har även lärt mig att dricka rödvin!!!


Kort kommer snart!

 
 
Ingen bild

Anette i Mariestad

14 september 2007 14:29

Så hääärligt det låter! Vi längtar till november då vi ska fara iväg! Hoppas vi har lika tur med hotell och mat! Syns i slutet av månaden!

Anette

 
Linda

Linda

15 september 2007 17:03

Hej Hanna!Va gutt det låter!Skulle verkligen vara skönt att komma iväg!Men hemskt med hundarna =( Måste ju återigen säga GRATTIS till uppflyttningen i appellen idag =)Det gick ju hela vägen!//Linda

http://www.blogtown.se/blog.php?id=netli

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards