Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Diezel - 12 januari 2007 16:26

Idag har jag lärt mig en viktig läxa!!En lek som jag brukar roa mig och min flat med är att han får apportera in matvaror från bilen när vi varit och handlat... det kan vara allt från gurkor, konservburkar, chipspåsar till baugetter...Och idag var inget undantag... han fick apportera baugetten... "apport diezel" och han tar baugetten så försiktigt och fint i munnen...aldrig att han försöker äta upp det han apporterar för då måste ju matte säga ett annat kommando....MEN DÄREMOT!! så gick den här apporteringen annorlunda till idag... han springer ut på gräsmattan från bilen mot ytterdörren där matte står och öppnar dörren... men släpper plötsligt baugetten och tar en pissepaus PÅ BAUGETTEN!!!! "vafan gör du" ropar matte... ojdå tänker diezel bäst jag apporterar baugetten som matte ville och plockar upp den pissmarinerade baugetten igen och springer in i huset och lämmar av baugetten....Det jag har lärt mig i dag är att jag nog har behov av ett nytt kommando till min hund! "appport utan pissepaus"

Ovido - Quiz & Flashcards