Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Diezel - 24 februari 2008 18:40

Idag har det varit en bra dag!


Först la jag och mamma ut spår till Diezel och Disco... det gick bra, Diezels spår var ca 500 meter blandad skogterräng och 10 pinnar... jag fick in alla pinnar och han spårade kanon... han blir lite slarvig när han blir het... då rusar han på och kör mest på vittring men när han lugnar sig lite går han kanon... idag var han het och spräckte två pinnar mitt itu men han lämnade dem jättefint och jag är nöjd ändå... sen körde jag ett uppletande med honom... la ut 8 saker och skickade honom på 4 skick han är kanon... jättefina avlämnande och hanteringen av sakerna är helt suverän! Det märktes dock att han innan gjort "huvud/nosarbete" i spåret och han var lugnare i uppletandet...


Sen körde vi lydnad med Disco, jilla, hexa och Diezel... alla hundarna gjorde kanon program... härliga hundar att se.. Hexas position i fria följet är helt underbart!! Jilla satte inte många tassar fel, även det otroligt fint att se... Disco gjorde ett bra program speciellt med tanke på störningarna han hade,, kul att se att det går framåt... Diezel gjorde allt snyggt, matte får ta på sig de två konsnattningarna som hände... jag måste tänka på att ha "tummen i ögat" på honom hela tiden... men jag har lätt för att dampa ur själv när han gör bra moment... jag sänker garden lite för mycket och börjar flamsa för mycket... Ngt att tänka på för mig... Men hela dagen har varit en kanondag med hundträning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards