Direktlänk till inlägg 2 april 2009

sökträning och elarbete

Av Diezel - 2 april 2009 07:52

Igår tränade lillfjant och jag sök... Har ju börjat att träna med slungbollar som belöning.. måste säga att det går över förväntan, för jag kan få tillbaka dem,,, kan vara lite svårt att få saker utav honom som han fått av ngn annan långt ifrån mig... Han låste ett par gånger igår men han kunde släppa låsningen ganska snabbt, så jag är faktiskt nöjd.. Och jag tror att den träningen kommer ge resultat i annan träning också eftersom han nu måste lära sig släppa när han är på högvarv plus att det står massa människor omkring honom.. mkt bra... Det är ju verkligen så att har man ett problem så ska man ge sig rakt in i det...


Däremot tyckte Diezel inte att mormor Eva var en figurant värd att hitta i skogen.. Det såg ganska roligt ut.. han springer ut hittar henne, hoppar fram och slickar till på henne... Kändes som om han tänkte: Hej, står du där, jag har inte tid med dig mormor för jag letar försvunna människor i skogen! å så fortsatte han leta efter en "riktig" figurant! De andra figuranterna markerade han fint med skall, han är ngt nära men det ska vi träna bort...


Kommer hem och ska laga lite mat.. och sätter igång dammsugaren samtidigt.. då går proppen, å den går igen, å igen, tillslut när jag byt propp fyra gånger kom jag på att det inte var pga av spisen, utan att den proppen som gick hängde ihop med sovrum och vardagsrum.. så lyse i vardagsrum, sovrum, tv på och dator på.. då blev det för mycket när även dammsugaren sattes igång... men som sagt det tog fyra proppar innan jag kom på det... tyckte först att det var klent att en propp inte skulle klara en ny energisnål spis och en dammsugare!


Sen åkte lådfronten på lådan under spisen av!!! så nu måste jag reparera den åxå...


Drömde liten mardröm om tävling inatt... drömde att jag startade elit lydnaden och det var två funktionärer med som gjorde allt för att leka med Diezel under mina moment! Lockade på honom och gullade och pratade med honom... mitt under sättandet under gång (som förövrigt inte är med i elit! endast dumrutan) så satt människan på en stol på halva sträckan som skulle markera vart jag skulle sätta Diezel (så är ju inte ens det momentet upplagt!)  och när jag kommer bredvid och ska sätta Diezel då sträcker människan ut handen mot Diezel och säger hej killen, inte tror ni väl att Diezel satte sig då?! som vanligt i mina tävlingsdrömmar så börjar jag vråla TEKNISKT FEL! TEKNISKT FEL!  och domaren höll med, sen vaknade jag och jag fick aldrig reda på om jag fick ngt första pris :-)


Slutligen kan jag berätta att ögonfransarna är på väg tillbaka, idag upptäckte jag några stumpar på ngn millimeter som ser ut att vara på utväxt!!

 
 
Sigges matte

Sigges matte

4 april 2009 09:02

Kådsalvan är bra för sår, självsprickor torr hud, lindra insektsbett osv.
Jag har testat den på mina torra fötter och snacka om effektiv salva!
Dessutom luktar den otroligt gott.
Ska bli mycket spännande att se hur den säljer på vårens marknader.

http://www.geocities.com/skogsraets

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards