Direktlänk till inlägg 12 april 2009

helgen än så länge

Av Diezel - 12 april 2009 11:00

Helgen hittills har varit riktigt härlig, jag tog ledigt i torsdags så jag har fått vila upp mig från jobbet... Det har blivit mycket hundträning... Det har faktiskt märkts på Diezel att han blivit lite trött... i fredags var vi ute i skogen och tränade i nästan 5 timmar.. sen åkte vi till havslätt och gick först slingan och sen sprang vi den... åkte direkt därifrån till mor och far och grillade med dem och Vickan... (som förövrigt tvingat mig att skaffa facebook!)


När vi väl kom hem Diezel och jag den kvällen så somnade han i allafall ovaggad :-)

Vi har även hunnit med lydnadsträning.. Det går si och sådär... men han gör så kanonfina vittringsapporteringar... låter andra människor lägga ut dem, och de får ta i de övriga pinnarna precis som det ska vara i eliten... och han gör faktiskt 10:or! Däremot har hans konsnattande börjat igen :-( jaja stressen ska ju ut någonstans... Ett spår fick han i lördags och nu sitter jag och väntar på att gå ett spår som vi la ut för en halvtimme sedan...


I lördags var jag och Diezel, mia, tim och thea i stadsparken och lekte i den temalekplatsen... jag fick en tillsägelse av en liten pojke att vuxna faktiskt inte fick leka på den :-) haha vaddå?! jag vuxen?! jag åkte rutschkana tillsammans med tim:-))))


Stolt blev jag över diezel när han låg kvar fast att en ekorre sprang förbi hans nos på ca 30 cm avstånd.. när vi fikade på lekplatsen... och det trots att matte var ca 25 meter därifrån och matade änder... men ni kan tro att det ryckte i honom!


Trots att jag varit skitslut varje kväll jag kommit hem så har jag inte kunnat sova som vanligt... så det blir väldigt mycket tavlor målade just nu... fast det är ju inget negativt...


Den här tavlan på Diezel är ett evighetsprojekt... har hållt på med den till och från i snart två år... (undra om den någonsin blir färdig?) Det är hans stamtavlenamn och sen ska det bli hans huvudbild i två exemplar spegelvända mot varandra...


Den här tavlan är en kopia på en Roy Lichtenstein tavla... jag tycker hans tavlor är så fina... har ju en kopia på min vardagsrumsvägg hemma i svartvitt på ca 3x3 meter från en av hans tavlor...


Å så självklart en tavla på Diezel igen! i lite annorlunda stil...

Har varit och lämnat in en del tavlor för inramning.. de blir färdiga om ett par veckor.. och jäklar vad mycket bättre de blir med en ram... ska ta kort på dem med när de är inramade så ni ser skillnaden...







































 
 
Ingen bild

Vickan

12 april 2009 19:51

Känns bra att ha dig på facebook...haha!
Vill även tacka för en mkt trevlig grillkväll ;)

 
Sigge

Sigge

12 april 2009 20:03

Jo nu börjar allvaret i skogen.
Fast jag begriper inte vad matte ska ha alla murkor till.
Har mängder kvar sen förra året.
Men bra för mej att få jobba och käka korv/köttbullar!
Svamp ska ätas och inte smetas på tassen!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

13 april 2009 18:36

Pssst!
Jag har en tävling hos mej!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards