Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Diezel - 31 oktober 2007 08:36

*pust* känns som att de här inläggen om tävling upprepar sig... egentligen kan jag ju bara kopiera och klistra in från förra tävlingen.... ja resultatet blev 252 poäng... och ett andra pris... Han började så bra med att inte låsa på tävlingsledare under platsittningen och platsliggningen... 10 10!

Och han var hel fokuserad på mig innan vi gick in på planen.. men sen flög fan i honom och han låste rejält!!! mer än vad han gjort tidigare... vi fick ihop 6,5p på fria följet!!!!!!!!!!! han gick ca 0,3m bakom mig hela tiden...vände knappt i vändningarna.. (för då kan man ju inte titta på tävlingsledaren) satte sig inte vid halterna!!! (då kan man ju tappa fokus på tävlingsledaren) när vi gjorde halter och han satte sig kunde han sitta precis var som så länge han hade fronten mot tävlingsledaren!!! sättandet under gång gjorde han bra förutom att han fick nerdrag för transporten...0,3m bakom mig! 8p


Inkallningen var faktiskt helt underbar!! 9,5 han stannade helt klockrent och la sig som man slagit av benen... han fick avdrag för tempot i avslutet...


å rutan... ja det är ju svårt att springa till rutan när man tittar åt vänster på en tävlingsledare!!  jag sa rutan och diezel ryckte till och släppte tävlingsledaren och tittade på mig med en förundrad blick " sa du ngt matte?" rutan sa matte igen och diezel la av med hejdundrande fart... stannade i rutan, la sig snyggt och så dags för inkallningen... Diezel med ryk och drag kommer och springer förbi matte... fot får matte ryta och då sluter han upp hos mig....7,5p avdrag för dk till rutan och avslutet...


apporteringarna... ja de var helt ok... hopp med apport så slog han in hindret 8p. Metallapporten sprang han ut till i sådan fart att han slog i metallen så den flyger iväg och Diezel efter hoppar på den och tar in den och kommer in så fin till matte.. 8p det drog för lek!


Vittringen ja min lilla gulleplutt börjar bli riktigt duktig där...(mattes humör börjar faktiskt räta upp sig lite... Diezel far ut nosar på pinnarna och plockar upp rätt och kommer in men ajajaj han tuggar 8,5p..

Nu är jag faktiskt ganska nöjd med min hund och tänker ja fjärren sätter vi ju säkert en 8-9 p på... vi kommer nog att klara oss... han gör så fina skiften från ligg till sitt från sitt till stå och från stå till ligg... men sen glömde diezel bort vad sitt var och matte säger sitt säkert 5 gånger och är väldigt tjurig... det skiftet missade vi... jajaj nästa blev stå... då tänker diezel göra en inkallning så matte får ropa stå - stanna... och sen ligg... det blev 5p avdrag för DK, och att han flyttade sig... och där rök det första priset...


Men även om det varit ett första pris så var det en piss tävling... jag kan förstå om han missar på vittringen för det momenten har vi haft stora problem med... men jag kan inte förstå att han gör ett så fatalt dåligt fria följ!!!! Jaha det är bara att bryta ihop och ta nya tag i Emmaboda den 11 november.... 14:onde gången gillt??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards