Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Diezel - 12 oktober 2007 10:48

Fick detta mentaltest från min uppfödare idag... och man ska ju göra som sin uppfödare säger så jag ska nog implementera detta mentaltest hos min närbo... Närbo är ett nytt uttryck som min mor har kommit på... Eftersom Mats och jag inte bor ihop så  är vi inte sambos, och eftersom vi bor hos varandra ibland så tyckte hon inte att vi var särbos, och med tanke på det ringa avståndet mellan våra bostader (ca 150 m) så kom hon på att vi var närbos!! Smart va?!


 MENTALBESKRIVNING MÄN

Kanske ingen dum idé att mentaltesta män i samma mall som hundar.
Så här skulle det kunna se ut.

Kontakt:
Låt mannen träffa någon av dina vänner och dennes man, efter hälsning
lämnas männen att lösa en uppgift ihop, bestående av att bygga ihop en
IKEA-bokhylla.

Momenten bedöms 1-5 efter hur hälsning, samarbete & kontakt funkar. Vid
uppvisande av aggressivt beteende diskas mannen. Om mannen gråter bryts
beskrivningen.

Lek:
Ge mannen en snöskoter, dataspel, sportkanal el.dylikt, och fri tid att
utöva lek med dessa.

Momentet bedöms 1-5 efter dygn som leken utövas i sträck, samt inlevelse.

Jaktlust och gripande:
Efter att mannen förtärt en viss mängd alkohol släpps en 19-årig,
lättklädd, flörtig kvinna framför honom. Samtidigt pratar du deep-talk med
honom.

Momentet bedöms 1-5 efter drägelmängd, koncentrationsförmåga, jaktlust och
eventuell tid för erövring.

Aktivitet:
Placera mannen i en soffa och sätt på ett "Desperate Housewife"-maraton.

Momentet bedöms.1-5 efter antal sekunder han sitter kvar, samt ev
känslo-yttringar.

Avståndslek:
Placera dig själv och mannen på en krog, flörta hejvilt med en "hunk" som
både är större och snyggare än han själv.
Momentet bedöms 1-5 efter mannens agerande. Om mannen skulle bräda dig och
gå hem med "hunken" diskas han.

Överraskning:
*Tala om för mannen att du är med barn, TRILLINGAR!
*Berätta att du läst ett nytt rön om att sex är skadligt för andligheten i
förhållanden, därför ska ni sluta med sex och istället ägna er åt
meditation.
*Res bort ett tag och ring hem till mannen och säg att du gått upp 30 kg.

Momentet bedöms 1-5 efter reaktionerna. Om mannen rymmer till okänd ort
diskas han.


Ljudkänslighet:
Väck mannen klockan 6 en söndagsmorgon med de ljuva tonerna av din röst
när du sjunger "I will always love youuu". Sjung högt!

Momentet bedbedöms 1-5 efter reaktion och kvarstående rädsla/aggression.

Spöken:
Presentera Mannen för din mamma och säg att du har en väääldigt bra
kontakt med henne, och att du önskar att hon kan bo med er när hon blir
äldre.

Momentet bedöms 1-5 efter hur fort likblekheten infinner sig, samt hur
högt ramaskriet blir.

Nervfasthet:
Be mannen vara hundvakt åt dina och alla dina kompisars hundar en hel dag.
Säljer han dom till barnen på kvarteret diskas han, samt även om han
självmant lägger in sig på mentalsjukhus efteråt.

Skott:
Placera er i soffan med en bra film och en chipspåse, mitt i filmen lägger
du av en generalbrakare och ler lite förföriskt mot honom.

Momentet bedöms 1-5 efter reaktion och ev kommentarer. Om mannen avviker
ifrån platsen diskas han.

Av Diezel - 12 oktober 2007 07:52

Jaha ytterligare ett 0:a pris i klass tre till samlingen.... trodde inte i min vildaste fantasi att Diezel skulle göra som han gjorde på tävlingen i Mönsterås speciellt inte med tanke på vilken underbar tävling han gjorde i Oskarshamn helgen innan.... men tji fick jag! Han flippade totalt!!! och gjorde en massa sattyg rent utsagt...


vi började så fint med ett ganska bra fria följ... vi fick t.om beröm för våra backningar.... Men där tog också berömmet slut och publikens applåder byttes ut mot skrattsalvor som bara till tog!!!!


Sättandet under gång gjorde han lite långsamt och jag mitt nöt vänder nästasn helt om för att titta om han satte sig.... nerdrag för mattes klumpighet....


Inkallning: Herregud! Han kom inte på inkallning!!! Han låg kvar och tittade på mig... jag fick ropa igen och då lullade han fram i ankvagg... men han stannade ju förvisso(han stod ju nästan still innan så det var inte så svårt) Men sen vid andra inkallningen fick han uppfarten rejält, och då kan man inte höra när matte ropar ligg för vinden viner ju i öronen!! Summering inkallning: dk vid start, inget tempo, dk vid ligg....


Sen den underbara rutan! Han rusar så fint ut till rutan ställer sig i mitten och pang! lägger sig på mitt liggkommando... och jag börjar traska framåt... och får sedan vinkla höger och då! då gör han ngt udda! I min vänstra ögonvrå ser jag hur min hund sakta reser sig upp och strosar iväg!!! Man skulle ju kunna tro att han skulle försöka tjuva på inkallningen som kommer sen,,, nädå min hund lullar iväg ifrån mig och börjar nosa lite som om han var på söndagspromenad... Jaha tänkte jag jag är ju nollad så då säger jag till honom... vänder mig och och vrålar i LIGG!! Lite paff sätter sig diezel och tittar på mig... och då tar jag i för kung och fosterland med både armar och röst LIIIIGG!! och diezel la sig och vi slutförde momenten....


Sen ska vi apportera!!! Å herrejesus nu börjar det gå utför rejält... Och innan ni läser resten vill jag bara påminna er om att Diezel har tränat avlämning i tre års tid och har varit en riktig problemhund med avlämningar.. Han lämnar endast av till personer som han har väldigt stort förtroende för... Det brukar innebära att det endast är till mig... Kan hända till min mamma eller pappa... och vid enstaka tillfällen Mats... Men i 99% procent av fallen så lämnar han endast av till mig och ibland är det endast på ren lydnad.... Vidare till momenten... vi hoppar över hindret och griper träapporten, hoppar tillbaka och vänder 90 grader efter tillbaka hoppet för att springa till tävlingsledaren och ställa sig framför denna och titta uppfordrande på honom!! När han märker att tävlingsledaren inte rör sig en milimeter så går han tillbaka till mig och sätter sig fot och lämnar av apporten!!!!!! (Nu skrattar publiken)


Metallapporteringen går till ungefär på samma pinsamma sätt... han rusar ut, tar apporten, rusar i i 180 knyck och  vinklar 90 grader på tillbaka vägen och springer fram till tävlingsledaren och försöker lämna av apporten!!!! tillslut när han ännu en gång märker att tävlingsledaren inte vill ha apporten lullar han tillbaka till mig och sätter sig fot och lämnar av den!!! (nu vrider sig publiken av skratt!!)


Å så den hemska vittringen! Hela veckan har han varit helt suverän på att nosa reda på rätt apport... inte byten mellan pinnar och inget tugg på pinnarna... han har till och med tränat vittring med Falcon (katt) Ja han vittrade inte reda på katten utan katten gick honom hack i häl och hjälpte till vid vittringen...


Iallafall så är nog Diezel kanska stressad efter två apporteringsmoment så vid vittringen kan han inte redigt sortera vad det är för moment.. utan han går tillbaka till det han gjorde senast vilken då är ju två rena apporteringsmoment.... han springer ut tar en pinne och då stannar han upp och börjar titta omkring sig ungefär som han tänkte "oj nu blev det nog fel, jag ska nog nosa lite här, hur ska jag göra släppa denna fina pinne jag har i munnen och leta efter en annan? Eller springer jag tillbaka till matte?"


Det blev det senare alternativet... han sprang tillbaka med fel pinne till mig sätter sig fot och ska lämna av, men nu är min stackars hund antagligen så förvirrad av hela tävlingen och så uppstressad så han släpper inte vittringspinnen.... *pust* han har lyft den med ena sidan av munnen så den sitter i hans baktänder på sniskan... så jag fick ta tag i hans överkäke, väsa loss med ett hotfullt tonläge och rycka till.... då släppte han pinnen...


Fjärren gjorde han ganska ok, han var lite disträ och sista skiftet mellan ligg till stå fick jag göra ett dk på och så hade han flyttat sig ca 20-25 cm...


Nu kanske alla undrar varför jag fortsätter att tävla med honom... Jo för att han är en kanonbra hund som bara behöver reda ut sina och mattes tävlingsnerver... Eller så är det kanske bara så att det saknas något vital som självbevarelsedrift i mattes hjärna??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards