Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

Hur får man en flatte trött??

Av Diezel - 16 februari 2008 15:11

Det är en fråga som jag ställer mig ofta, finns det någon som kan svara på det??


Jag tänkte att jag skulle få honom lite trött idag nu när det var lördag och vi hade hela dagen tillsammans... så vi började dagen med att åka till ridhuset och träna lydnad, vi körde igenom hela programmet och han var laddad till tusen,, han är lite okontrollerbar då men förbannat söt... sen åkte vi ut i skogen och la ett spår... vi proppade det fullt med pinnar och vi hade 12 pinnar med oss tillbaka... han var jätteduktig... första delen av spåret är han så het så han slarvar och man får hålla emot honom rejält annars bränner han iväg... men sista halvan så var han kanon, nosen i backen och snusade rätt på pinnarna med glädje och han var jätte duktigt på att lämna tillbaka pinnarna i ett helt skick! Sen kastade jag hans slung boll på ett kalhugge så han fick söka efter den som belöning... vi gjorde ett par kast som resulterade i ca 20 min sökträning. Sen åkte vi vidare till scania slingan och motionerade oss.... kom hem och lagade mat och när maten var slut så stod diezel och tittade uppfodrande på mig och skuttar med stela ben som han gör när han har energi i kroppen och så gnyr han lite för att understryka att han verkligen vill ha uppmärksamhet.... jag trodde faktiskt att han skulle slockna med en gång när vi kom hem, men icke inte denna flatten han vill göra allt vi redan gjort en gång till!!!!


Så vad ska en matte göra? Enda sätten att få honom trött verkar vara att ge honom sömnmedel.... Han håller ju sin matte aktiv iallafall...


Mats kommer inte hem denna vecka heller... han måste följa med båten ut till havs och fortsätta jobba... och materialet han behöver är för tillfället i Italien och med tanke på hur de indiska myndigheterna var med det förra materialet så kan jag nog inte vänta mig att han kommer hem de närmsta veckorna... *pust* inte roligt... Men det ger mig lite tid att måla så jag tänkte gör en tavla på Diezel att hänga på jobbet.. Har fått inspiration nu när jag målat en Dobbermann hane till en kompis... Den blev kanon, tänkte göra Diezel på liknande sätt... Hade min kamera i mobilen fungerat så hade jag lagt ut en bild på tavlan men nu fungerar ju inte den... men jag tänkte se till att mamsen fixar det...


På tal om mobiler så har jag bestämt mig för att köpa en ny... en sonyericsson W760i den är metallic röd och snygg... Men den har inte släppts än så jag får vänta lite... som min kära mor sa: "du får nog hem mats samtidigt som telefonen" Det hoppas jag verkligen inte för telefonen skulle släppas v 22 och innan dess hoppas jag verkligen att han är hemma igen innan... fast då kanske han har hunnit att åka iväg igen till den förbaskade båten....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards