Alla inlägg under februari 2008

Av Diezel - 10 februari 2008 19:19

Fy fan vad jag känner mig nöjd med mig själv idag... Inte nog med att jag lyckats att undvika att trampa i en endaste hundskit! Jag kom runt två varv på slingan idag och jag hade nog orkat ett varv till!! Diezel såg lite förvånad ut när vi tog ett varv till  och tyckte att det var tråkigt så han började hugga kopplet som en galning!! Jag tryckte in bilnycklarna i munnen på honom så var det fixat! Vilket par vi är han och jag... Han med bilnycklarna i munnen och jag i mina rosa gympaskor! fy tusan så jag såg ut idag, rosa skor gråa mjukis byxor och en vit och rosa munkjacka... rosa damen med den galna hunden i motionsspåret!!! tror faktiskt att Diezel blev lite trött efter joggingrundan... eller inte lika pigg som innan för trött ja då får jag för fasen sprinta minst sju varv med honom och då skulle jag nog dö efter ett halvt varv...


Det har varit en underbar dag idag... vaknade till framåt 10!! och låg och gosade med båda katterna (Diezel och jag är kattvakter nu) Sen gick jag upp åt frukost och gav alla djuren mat och så åkte jag iväg och la ett spår med 7 pinnar på ca 300 meter... Medans det låg så gick vi en skogspromenad och tränade på att hålla koll på matte... han är skit söt när han upptäcker att matte är borta... blir lite småstirrig... Sen gick vi spåret och han vimsade lite de första tio meterna innan han kom på vad han höll på med men sen spårade han kanonfint... plockade upp alla pinnarna och kom in med dem till mig jättefint och släppte varenda en inte det minsta bråket! han är ju lite fladdrig i sitt spår sätt men när han hajat spåret ordentligt så ska vi börja jobba på spårsättet med... Men jag är helt kanonnöjd! Sen åkte vi vidare till Årsmötet på Hundklubben och sen ut i motionsspåret och nu ska vi bara slappa tillsammans och mysa lite....

Av Diezel - 7 februari 2008 17:14

Ja det undrar jag verkligen!! Det känns som om denna blogg nu till största delen består av hundbajs!! Men det är ju det enda som händer mig nu för tiden...


Satt på jobbet idag och hade på mig mina kängor eftersom jag skulle hem på lunchen till Diezel... och känner att det luktar lite konstigt... och vad tror ni?? Inte var det hallonplantor som växte ur min skosula! Onej det var lite lagom torkad hundbajs som jag antagligen trampat i på morgonen eller kvällen innan... jaha tänkte jag den var ju påväg att torka iallafall... tänkte inte mer på det utan det var ju bara att gilla läget....

Men nu är jag faktiskt förbannad!! Gick ut med Diezel alldeles nyss en runda på en bilväg och sen in i skogen och sen ut på en trottoar... Jag trampade inte i häst, får eller hundskit vare sig på bilvägen eller i skogen.. som borde vara det logiska eftersom det är där folk för det mesta inte plockar hundskit och får och hästar eller katter förden delen plockar ju inte upp sin egen bajs... onej mitt på trottoaren halkar jag till med vänsterfoten som när man trampar på ett gäng blöta höstlöv... FAN tänker jag och vänder mig om för att titta om jag råkat trampa på en mördarsnigel nej nej nej  rakt under gatlampan ser jag den tillplattade hundskiten mitt på trottoaren som jag nu trampat i och så fint lämnat ett graningekängaavtryck!!!


Som om inte allt vore värre så ska man behöva trampa i hundskit... Min pojkvän är i Indien, jobbet suger, Diezel har trotsålder, ledvärk i axlarna och ryggen osv osv... Men visst sparka på den som ligger bara... och se till att få in sparken direkt på revbenen så det gör extra ont!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards