Alla inlägg den 1 april 2008

Av Diezel - 1 april 2008 12:06

Jaha då var det första april igen... de senaste tio åren så har det varit start datumet för Beach 2008, 2007,2006,2005,2004,2003,2002 osv... och man måste väl följa traditionerna...fast jag egentligen inte har ngt motivation för det... gick upp vid fem ställde mig på vågen och blev överraskad då den visade 63,7kg... trodde faktiskt att jag låg runt 65-66kg så det var ju en positiv överraskning...  sen drog jag till gymmet...


Men ngt som jag märkt med min allt stigande ålder är att man accepterar fettet som en vän allt som åren går.... (en ibland irriterande vän som vägrar inse att det är dags att gå hem) Men när jag var runt 18 tyckte jag det var jätte hemskt när vågen visade över 55, runt 19 var gränsen 58, 20-22 var gränsen ca 59 och nu vid en aktningsvärd ålder av 25 så är kriteriet "bara det inte hänger över byxorna för mycket så att det blir en glipa mellan byxorna och tröjan så man riskerar att frysa om lilla kaggen"


Alltså är min slutsats denna att man blir vän med fettet när man blir äldre och ju äldre man blir desto fler vänner skaffar man sig, alltså mer fett och gränser för hur många "vänner/fett" man kan tolerera tummas på ett litet steg för varje år... så för ca 7 år sedan hade jag varit i upplösningstillstånd just nu om jag sett vågen stå på 63,7 istället för 56... men nu tar jag det med ro... och tänker ja det var ju inte över 65 iallafall!!! Men men jag ska väl följa traditionerna och göra ett försök till Beach kroppen 2008.... min kompis har på sitt jobb startat en friskvårdsatsning där de räknar steg och nyttig mat... så jag tänkte hänga på så får vi se... 2-3kg skulle ju inte skada... fast pizza är ju ganska gott också *mmmmm*


Men det värsta är ju att jag inte hinner träna efter jobbet så jag måste ju gå upp tisdagar och torsdagar kl 05,00 för att hinna till gymmet.... vardagarna går ju till lillfjantens träning och promenader... men vad gör man inte för att följa traditionerna... jag får väl uppdatera efter helgen så får vi se hur det gick med de traditionerna *haha*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards