Direktlänk till inlägg 11 december 2007

Ingen tävling i januari

Av Diezel - 11 december 2007 10:31

Jag har beslutat att Diezel och jag ska lägga ner lydnadstävlingarna till mars/april 2008.... Jag har nog inte självförtroende till att gå ut på fler tävlingar för tillfället.... jag vet att det är tävlingarna som vi måste träna på och det går ju bara att göra "in real life" men nu får tävlandet vila i ca 3 månader... så ska jag och diezel försöka förbättra vår relation lite grann... jag ska träna som en tok på säkerhet i momenten... så jag vet att på tävlingen så är det inte det det hänger på utan att det är på hans konstiga stress åkomma ;-)


Jag ska ta ett allvarligt matte till diezel samtal med honom och försöka förklara för honom att det faktiskt är under tävlingsåret 2008 som vi ska hämta in vårat SLCH... Sen när jag ändå håller på med det samtalet så ska jag förklara för honom att målet är att bli uppflyttat först till högre klass spår och sen om tiden räcker till så ska vi bli uppflyttade till elit klass spår...(inte tävla elit spår utan "bara" bli uppflyttade) Sen ska vi börja nosa litegrann på sök... men bara nosa lite... Undrar om mina mål stämmer överens med Diezels?? hans mål för 2007 var ju inte att få ett SLCH som mitt mål var utan hans mål var ju att slå världsrekord i antalet starter i trean... och jag vete fasen om inte Diezel faktiskt lyckades med sitt mål...

 
 
Ingen bild

kusin brun

11 december 2007 11:23

Då kanske vi kan göra sällskap i trean om matte lär mej rutan ordentligt. Konstigt att dessa tvåbenta ska ha så svårt att få fram vad dom vill egentligen !
Jag har hört det ryktas att vi ska bli utspökade på tosrsdag . Matte säger att jag får bli pepparkaksgubbe eftersom jag redan har färgen ! Fräckt !! ska någon börja knapra på mej också ??!!! Men Party den lilla smilfinken , han slipper utan allt bara för att matte tycker han är så söööt !

 
Siv/Zeffe & Zooto

Siv/Zeffe & Zooto

11 december 2007 16:06

Tack för den fina kommentaren om Zeffe, alltid kul att få beröm om sin vovve. Din Diezel är också jättefin. Lite vila från tävlingar kan nog göra susen, inte kul när det börjar strula till sig. Lycka till med träningarna och tävlingarna när du beslutar att sätta igång igen.
Ha det gott

http://web.telia.com/~u46805412/index.htm

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

13 december 2007 09:13

Gaaah! Är du gaaalen människa! Ska du sluta tävla?!?!? Trodde aldrig att du skulle ge upp, du är ju envis som synden!
Klart att det löser sig, man har ett par "downs" innan det kommer "ups" igen, bara att bita ihop! Vi får ta och träna ihop någon dag, jag vill ha tips på hur ni "retrieverfolk" lär in apportering med sändande, för jag och min vallare är tyvärr kassa på det! Numer kan vi åtminstone "stjärt-in" som Svartberg kallar det, alltid några meritpoäng på det!!!=)

http://www.lizashundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards