Alla inlägg den 4 februari 2007

Av Diezel - 4 februari 2007 14:17

Oj så underbart väder det var att gå en skogspromenad i idag... vi var ute i över en och en halv timme... Jag passade på att låta Diezel söka efter en tennisboll i skogen... Tog med mig bollkastaren och kastade bollen in i skogen till honom och när han inte såg var bollen landade så fick han ju använda nosen ordentligt... tyvärr så har ju Diezel lite svårt med att lämna av bollen sen och istället för att sticka med den så tuggar han sönder den... bollen var rejält trasig efter bara ett par kast... men den höll ihop så jag kastade den igen och den landade bara vid sidan av vägen bland lite ungbjörkar... men han kunde inte hitta den... han sökte och nosade som bara den... och självklart så hade jag inte tänkt till innan jag gick ut för att göra bollsök... jag skulle ju haft en boll till i fickan som jag hade kunnat droppa ner när han inte hittade "orginal" bollen... Men tänkte jag så långt?? nej då!! så nu lärde jag nog min hund att det går inte att lita på matte när hon säger leta, för då finns det inget att leta efter... och så lärde han sig nog att det är helt ok att ge upp ett sök om man inte hittar ngt när man vill... ajaj vad man kan ställa till det för sig...sen mitt ute i skogen träffade vi på markägaren... Måste bara säga det att vi har riktigt härliga markägare här omkring... de stannar och pratar med en och leker med hundarna.... och ibland blir man bjuden på middag!! Det ni! sådana skulle alla markägare vara!!

Av Diezel - 4 februari 2007 11:12

Igår hade vi en riktig lång biokväll i Kalmar... Vi hade bestämt oss för att åka till Kalmar och se på filmen "Linas Kvällsbok" Den kan jag rekommendera er varmt att gå och se... den var jätterolig.. men fy vad man skämdes åt huvuvdrollsinnehavaren... Det handlade om en flicka som var 15 år och okysst, oskuld och helt ointressant.. som blev i hop med en kille för att hennes kompis ville det... fast hon egentligen var kär i ngn annan.. åhh vilka bekymmer hon hade över det speciellt hur man skulle göra när de skulle nufsa till det... många roliga kommentarer och scener!!!den filmen var slut vid tio i åtta å då kom vi på att vi kunde ju se en film till... nästa film som gick på biografen var "Allt om min buske" Detta var också en svensk komedi... ni kanske har sett på tvreklamen hur den beskrivs... "en sexkomedie i trädgårdsmiljö" Den var helt skruvad men väldigt rolig den med... handlade mest om snusk och konstiga förvecklingar...Nu har vi fått vår dos av pinsamma sexscener så det räcker för säkert ett halvår framöver...Här i Möckhult skiner solen på klarblå himmel och snön smälter undan... och är det inte ngt av det bästa som finns att gå i skogen i sånt här väder?? Allt luktar så gott när snön smälter och solen skiner... så jag ska bara gå och äta fruktost sen ska vi ut på en skogspromenad med alla djuren...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards