Alla inlägg den 7 februari 2007

Av Diezel - 7 februari 2007 18:05

Usch så mycket snö det har kommit nu... Min bil tycker faktiskt att det räcker med snö nu... fast jag lyckades ta mig hela vägen till Mönsterås och tillbaka utan att sladda alltför mycket... tja nästan i allafall.. När jag skulle svänga vid sista rödljuset in till jobbet så svängde jag men inte bilen!! Nä den tyckte den skulle parkera sig med nosen mot rödljusstolpen... vilken tur att refugen runt stolpen hindrade bilen från att klättra upp på stolpen.. men ni skulle sett minen på de som stod vid andra sidan stolpen och väntade på att få grönt ljus... Jag log lite, la i backen och körde vidare... Ja inte en dag går förbi utan att jag sladdar eller kör fast någonstans... igår skulle jag vända vid brevlådorna och lyckas ju självklart köra fast i snön... å jag gasade å rattade å växlade å backade å försökte gunga loss bilen... jag svor lite grann över snön och min bil... när jag sätter igång för att göra ett sista tappert försök innan jag ringer efter hjälp och vad ser jag då i bakspegeln?? JO ett par lysen från en bil som står och väntar på att jag ska sluta blockera halva vägen... PLOGBILEN står bakom mig och väntar... så jag la i backen och svor lite till över att jag inte kommit 5 minuter senare när vägen då borde varit plogad... men iväg kom jag!!! Jag börjar faktiskt bli riktigt bra på att ta mig loss från snövallar och snöhögar... Övning ger färdighet eller vad säger man :-)Lille Fräsen fick sig en chock idag när det kommit så mycket snö... han låg under bilen och väntade på att bli insläppt när husse öppnar dörren för att släppa in honom... Fräsen tar närmsta vägen mot dörren (vilken är gräsmattan) och puff så var han väck... snön svalde honom.. Det var inte populärt hos katten!! Till och med Diezel var lite tjurig på den nya snön!! Han som älskar snö, men den ska vara lite lagom ihopsjunken och blöt inte lätt och pudrig... Nä nu måste jag göra mig iordning för att åka till gymmet... jag är nog ganska svårstartad nu med tanke på att jag inte har fått träna på ca 3 veckor eftersom jag fick förkylningsastma...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards