Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Diezel - 8 juli 2007 17:13

Då var det dags för Diezel att tävla i trean igen... efter Vimmerby hade mitt hopp tänds lite grann för att vi kanske skulle kunna ta ett första pris med nöd och näppe... visserligen gjorde han bättre poäng den här gången... med en nolla på vittringen (212p) men han har börjat att blockera mig igen... han gör det när han tycker att jag ställer lite för höga krav på honom så helt plötsligt kan man inte ligg!!! vid platsliggningen fick jag säga till honom två gånger på detta "enkla" kommando!! Precis som han var förut när han snodde koner... fast peppa peppa så snor han inte koner just nu... men Diezel har en konfllikt med mig... vid platssittningen låste han på tävlingledaren när han gick förbi för att han hade en mobiltelefon i handen!!! jäkla hund rent ut sagt.. men stundtals kunde han koncentrera sig på mig och då blev det riktigt bra... rutan var en klokren tia om han inte suttit och drömt sig bort mot elithundarna som körde sina program lite längre  ner på planen så jag fick säga rutan två gånger och vips så blev det en åtta... men nu kan jag verkligen säga att han kan rutan för det var ingen tveksamhet!! 110 knyck rakt ut i mitten av rutan smack så låg han på mitt kommando... (då kunde han minsann ligg!!)


"sättande i grupp" 10 (låste på tävlingledarens mobiltelefon)

"Platsliggande"      10(fick göra dk på ligg, domaren hörde inte!)

"Fritt följ"             8,5(fula höger halter, jag tar för många steg för

                                    att jag tror det ska bli bättre till näst sväng)

"sättande"             10 (diezels paradnummer)

"inkallning"              5 (Diezel kan inte stanna!!)

"rutan"                    8 (dk, diezel kollade in elithundarna!)

"apport/hinder       6 (Diezel ville inte ta upp den! sen tänkte han inte

                                   hoppa tillbaka så jag gör ett kraftigt dk)

"apport metall"         9 (han hade sämre fart in än ut)

"vittring"                  0 (han tar rätt pinne släpper den och  jag mitt nöt gör

                                   inget dk, så han nosar vidare och tar den som låg

                                     framför rätt pinne)

"fjärren"                  5  (Dels så sätter han sig inte första skiftet på första

                                      kommandot sen skuttar han fram 2 längder!!)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards