Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Diezel - 12 juli 2007 14:35

jaha en tävling till.... dessutom spöregnade det rejält... Diezel gjorde mycket bra ifrån sig och skrapade ihop 248p och en andra placering i klassen... han nollade vittringen... tog fel och var på väg att splitta den i två delar på vägen in till mig... Sen påpekade domaren att jag  drog ner betyget också för inför nästan varje moment satte jag Diezel snett från början och då drogs det poäng med en gång.. så istället för att börja på en tia så började vi på en nia... tänkt om jag hade kopplat på hjärnan då kunde vi ha haft ett första pris med nöd och näppe.... men men Diezel gjorde en tia!!!!! på inkallandet med ställandet och läggandet... jag har tränat som en galning på det momentet för han har ju bara gjort 5-6 p på det momentet...så Diezels insats kan man inte klaga på... vittringsapporteringen sitter ju inte hos honom än och inte fjärren heller... men så här blev våra poäng:


"sättande i grupp"                       10

"platsläggande"                            10

"fritt följ vid sidan"                      8,5 (sitter snett)

"sättande"                                    10

"ink. m ställande och läggande"    10

"sändande m lägg. o ink."              8,5 (sitter snett)

"apport över hinder"                     8   (tugg, sitter snett)

"apportering metall"                      8  (sitter snett vid leverans)

"vittringsprov o apport"                0

"fjärrdirigering"                            7,5 (flyttar sig något)




Ovido - Quiz & Flashcards