Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Uppflyttade till elit!!!!

Av Diezel - 12 april 2008 16:27

Idag hände det!!!! (nej jag vann inte på triss, fast jag kanske skulle köpa mig en)


Nej, Diezel och jag tävlade i trean i Oskarshamn och vi klarade vårt första pris och vann klassen! Träningen med tävlingsledare har gett resultat, tyvärr har ju de vanliga apporteringsmomenten blivit lidande och det märktes nu på tävlingen för han ville inte lämna av träapporten frivilligt efter hoppet... och sen när vi skulle göra rutan så kom det nertrampandes två motionärer bakom oss så vi fick vänta lite med att köra rutan.. men det påverkade nog inte diezel tror jag, däremot så när han lagt sig i rutan tog han och slet loss ett stycke gräs och knapprade i sig!!!  Vittringen blev jag lite paff på för han nosade och nosade och puttade på den apporten som det var men tog den inte först utan nosade och nosade lite på backen bakom pinnarna  och till slut tog han pinnen och kom tillbaka med den... lite svår att släppa men jag var bestämd och "ryckte" ut den snabbt innan han hann och tänka... Så jag är helnöjd... fast hopp apport kan han göra snyggare än så....


Iallafall här är poängen: (kolla extra noga på fria följet!)


Sittande i grupp:                          10

Platsliggande:                               10

Fritt följ vid sidan:                       9,5 (Släpper ngt i vänster sväng)

Sättande:                                     10

Inkallande m ställ och lägg:            9 (steg)

Sändande m lägg och inkall:          8,5 (äter gräs)

Apportering o hopp över hinder:  5 (sitter ej, tugg, dålig avlämning)

Apportering metall:                       8,5 (Lek vid gripandet)

Vittringsprov o apport:                 6  (Mycket lång tid, tugg, avlämning)

Fjärrdirigering:                              8 (Flyttar sig)


Summa:                                     266p

 
 
Emma

Emma

12 april 2008 18:38

GRATTIS GRATTIS GRATTIS :)
Vinst och uppflyttning. Jag har det på film.
Goa ni e!!
Kramelikraaam
(tack för grattiset)

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Emma

 
Ingen bild

Linda-Hubbe-GB

12 april 2008 20:49

GRATTIS!!!
Måste kännas super!
Vi ses/hörs imorrn!
Kram!

 
maria

maria

12 april 2008 22:11

Grattis duktiga ni!!! Vad kul, nu tillhör ni eliten. Grattis grattis hurra hurra!!!

http://www.trinne.se

 
Liza&Lotushunden

Liza&Lotushunden

13 april 2008 20:31

GRATTIS igen och igen och igen! Fan så bra ni är, bra poäng och inte alls omöjligt att förbättra! Här jobbas det på dirigeringar, Lotus vill inte alls vänta på att jag talar om åt vilket håll han ska springa utan väljer gärna det själv=)
Heja på nu med tränandet så vi kan åka och tävla ihop!
Ha det kalas, vi får försöka ta en räningsdag snart framöver!!!

http://www.lizashundar.se

 
Reneth

Reneth

14 april 2008 00:33

Grattis Hannah och Diezel XD Härligt att sitta i datorn och få ut sådana resultat XD Ni var jätteduktiga XD
Sedan när jag kom hem hade Tobbe och Dilba vunnit båda klass 3 loppen i Örebro XD
Vilken härlig dag, sådan vill vi ha flera av eller hur;)
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Ingen bild

Anette i Mariestad

14 april 2008 08:11

GRATTIS! Äntligen! Det har vi väntat på har i Mariestad, vi vet ju vad han kan (och inte kan heller för den delen :-)) Sug på karamellen, det är du värd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards