Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Diezel - 12 januari 2008 18:05

Nu har äntligen ridhusträningen dragit igång igen och Diezel och jag var där. Flera av klubbens medlemmar var där...  schnauzrar, hoffar, BC:S, mallar och så vidare... en salig blandning.. Diezel är lite extra förtjust i hoffe tiken som han träffade för ett par månader sedan på EGET BEVÅG!! (dvs han stack för mig till denna hund) Träningen gick faktiskt bra,,, jag nöter just nu på Diezel med hans position under fotgåndet.. rakt och inte för långt fram... Sen var jag tvungen att prova en vittring... Ni kanske minns vår senaste tävling vad som hände vid vittringsapporteringen... inomhus tävling i ridhus och han vägrade släppa de flesta apporterna men vittringen knep han så hårt om att jag fick bryta tävlingen och bära ut honom från manegen... i alla fall så var det en helt klockren vittring han gjorde nu med massa hundar och männsikor runt omkring sig och nära inpå... inte ett tugg!! nosade så fint igenom pinnarna tills han kom till rätt pinne och plockade upp den utan tvekan och kom tillbaka till mig... Gullehund


Vi har tränat mycket de senaste två veckorna på att slänga slungbollen nere på klubben på planen .. utan att tända lyset så vi inte ser så mycket... han får söka rätt på bollen (lära sig söka) och så får vi träna oändligt många avlämningar... för nu har han kommit på att om matte tar bollen så får han leta... ett bra sätt att få träna 50 avlämningar på en dag utan att det blir en kamp mellan honom och mig...


Förövrigt så har veckan med fettattacken gått ganska bra... jag har idag fått dra åt skärpet på byxorna till det hålet jag hade innan jul... så nu unnar jag mig lite godis... ska till gymmet i morrn igen... Får väl ställa mig på vågen på måndag och se vad den säger om veckan som gått...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards