Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Diezel - 5 oktober 2008 15:55

jaha, igår åkte mats iväg i gen.. denna gång till angola.. och vad tror ni det första jag upptäcker är?

Jo att Falcon hans ena katt har slitit av en klo på en baktass.. *pust*

Hänger bara ut en pulpa, svullet, varigt och luktar illa... så på måndag ska jag ta falcon till vetrinären så de får kolla på honom och se om det som sitter kvar är en ny klo eller delar av den gamla.. hoppas på att det är den nya.. annars blir det jobbigt... han ligger i soffan nu och ser lite hängig ut.. stackarn...


Sen har jag tagit upp den där konsten som jag skulle lära diezel igen med klickern.. att snurra i högervarv... Diezel är ju inte den bästa klickerhunden.. han är med inkörd på att sätta sig och stirra på matte ända tills matte ger honom ett kommando... men jag har gett mig fasen på att jag ska lära honom snurra med klickern.. ja egentligen skulle det vara enklare om jag lärde honom att snurra med hjälp av min hand eller med hjälp av target pinnen.. men nu tänkte jag såhär: jag har varit väldigt sjuk i veckan och han har inte fått göra så mycket.. så om jag väljer att freeshapa honom till att snurra så får han använda hjärna så mycket mer än om jag gjorde det på något av de "enkla" sätten.. (enkla sätten för diezel)

och så lär jag mig förhoppningsvis under tiden att hantera klickern bättre..


Och hur ser du momentet ut just nu? jo, han böjer huvudet åt höger tar å flyttar en eller två tassar till höger och sen sidsteppar han.. hur söt som helst.. och man riktigt ser hur hjärnan snurrar i hans lilla huvud... 

Jag har även upptäckt att han skulle vara lätt att lära att backa på det här sättet för det gör han jättesnyggt... men det får jag ta när han lärt sig snurra :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards