Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Diezel - 19 oktober 2008 20:01

Idag kom min mor och jag på hur jag ska få igång min motivation igen... jag ska tävla mer Party! Diezels kusin... han och Diezel är som natt och dag så det ska bli roligt att se hur det blir... har inte tänkt att lägga ner för mycket energi på finslipning av momenten med honom utan bara tävla för nöjes skull så han får ett LP1... men vem vet Party kanske är ett lydnadsämne!


Så nu ska pappa låna ut Party till mig ngn dag i veckan och så siktar vi på lydnadstävlingen hemma i April... Det ska bli spännande faktiskt, han lär ju inte hitta på ngt bus så som Diezel gör... frågan är om han kommer tycka lydnad är det minsta roligt...


Vi hade vår första träning idag, då vi bara bekantade oss med varandra och lekte lite och försökte få lite kontakt.. vi tränade fotposition, apport och platsliggning....


Sen var det Diezels tur och jäklar vad duktig han var idag... fria följet var helt underbart... det kanske är nyttigt för honom att jag sysslar med en annan hund... Sen har Diezel och jag börjat träna slalom mellan benen hemma idag och det tyckte han var ett väldigt roligt moment... vi är fortfarande på visa stadiet, (första träningen idag) men han verkade snappa lite ialla fall...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards