Alla inlägg den 13 november 2008

Av Diezel - 13 november 2008 11:39

Igår åkte vi ner till klubben för att träna lite.. Diezel var som alltid hel laddan och var som en studs boll.. han är härlig att arbeta med nu.. Det enda som inte var bra igår var inkallningen.. han rusar mest och har lite svårt att "höra" när jag säger till honom att stanna eller ligga... men med lite bakåtbelöning så kommer det nog att lösa sig igen... sen trampade jag i en hundskit!!! Jävla människor som inte plockar upp om olyckan är framme MITT PÅ APELLPLANEN!!!!! Diezel tyckte det var jätteäckligt också och fjärren blev lite konstig för jag tror han fick lite bajs på ena tassen för den satt han och lyfte hela tiden och när han stod upp så var det på tre ben och en tass i luften...


Party då? Jag tror faktiskt att han tycker det är roligt på lydnadsplanen... han bli lite yster... fast det är svårt att se han är ju så sansad och lugn... men svansen går och han hade bråttom att komma ur bilen... Igår hade han glömt vad ligg betyder... han satt hur länge som helst bredvid mig och bara tittade lite sällikt på mig.. jag visade med handen och han böjde bara huvudet för att titta ner lite... fick ner honom till slut och sen låg han jättebra plats... hopp över hinder är inga problem, han vill tjyvstarta och har inte lärt sig ingången än... apporteringen vill han tjyvta och när han tagit den så ställer han sig upp en gång och sen sätter sig ner och tittar på mig.. inkallningen jättebra.. likadant där så ska vi träna på ingången.. fria följet var det bästa han gjort.. bra kontakt med mig (eller min korvbit) och snygga svängar... han är jättesöt.. han tycker det är roligt men som sagt han visar inte glädje yttringar på samma sätt som diezel så ibland kan det vara svårt att se om han är på samma planet som en själv...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards