Alla inlägg den 14 november 2008

Av Diezel - 14 november 2008 13:23

Idag har Diezel jobbat på mattes jobb.. och som vanligt så glömde jag lunchen till Lillfjant så han fick äta från samma ställe som matte... Pastaköket... skinksås och pasta... fast Diezel försökte äta upp endast skinkan men gav upp och åt upp pastan med...


Sen var det en jobbar kompis som åt pommes och då kom jag på den otroligt smarta iden att det vore roligt att se om Diezel kan apportera en pommes... så jag sätter honom och gör en apportering så som den ser ut i Lydnadsklass 1 dvs. hålla föremålet framför (i detta fall en pommes) och säger apport.. låta hunden sitta med den i munnen i 5 sekunder och sedan säga loss och ta föremålet... DET FUNGERADE!!! Diezel greppar med ett så fint grepp pommesbiten utan minsta tugg eller att den gick sönder, sitter med den i 5 sek och sedan på mitt kommando så lämnar han tillbaka den i min hand!!!! Helt otroligt!!! självklart fick han pommesen efter det... och nu funderar jag på hur jag ska ha nytta av detta nya trick... ngn funktion måste det ju fylla eller hur?! Varför apporterar han inte lika fint på tävling?? Man kanske skulle starta en matapporteringstävling.. då skulle lillskiten bli champinjon *hihi*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards