Direktlänk till inlägg 17 december 2008

självmordsbenägen hund?

Av Diezel - 17 december 2008 19:48

Ärligt talat så undrar jag om inte Diezel har varit det i helgen... börjar med att han sväljer en glasspinne... en sådan som finns på magnum glassarna, alltså ganska stora... han följde efter Tim när han åt glass och sen skulle Tim ge honom resterna av glassen men tappar glassen på golvet... diezel överlycklig, jag dyker på honom och kör in handen i halsen och drar ut glassen... får ut all glass men inte pinnen... skit åxå... men det verkar inte ha ställt till ngt för han har bajsat lika glatt hela veckan... men som om inte det vore nog så försöker han skada sig själv med en pinne igen! Mor och far är ute i skogen och ska ta kort på alla hundar när de ser att Diezel ser väldigt konstig ut... ögonen rullar i huvudet på honom, han far med huvudet fram och tillbaka och ser väl ut som om han har spasmer... så de börjar undersöka honom och tittar ner i halsen på honom och där nere sitter en pinne fastkilad tvärs över!!! Pappa lyckas få bort den som tur var... Men jag börjar ju fundera på vad det är med min hund och att svälja olämpliga pinnar... förstår han inte att det är farligt???

 
 
Emma, Fisen & Hexan

Emma, Fisen & Hexan

20 december 2008 21:55

Hej godingar :)
Kom på att det snart är jul, så vi önskar er:
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Emma

 
Sigge

Sigge

23 december 2008 18:52

Kikar in och önskar en riktigt GOD Jul

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards