Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Diezel - 16 januari 2009 08:46

Diezel har fått mask... jäkla vovve som äter massa bajs och det mesta annan gammal mat han hittar i skogen... men nu har jag avmaskat honom och hoppas på att det slutar maska runt i hans mage...


Sen har vi tränat en del.. i onsdags tränade vi en bra stund och då var han helt suverän.. han gick fot som ett litet frimärke, helt klistrad vid min vänster fot med huvudet rakt upp tittandes på mig... rutan gjorde han helt suveränt... stegen klättrade han på varenda litet trappsteg...inkallningen med ställande och läggande  som en klocka... vittringsapporteringen har jag haft lite uppehåll från men tänkte köra igång igen så jag la ut den fast bara 2 meter framför honom... när jag lägger ut dem 10 meter ut verkar det som om han under tiden han springer ut hinner få kortslutning i sina kablar och tar varenda pinne han kommer över... men nu när den bara låg 2 meter ifrån så gick han lugnt fram och nosade verkligen igenom pinnarna och tog rätt... så jag ska fortsätta så och vääääldigt långsamt utöka avståndet och sen lägga vittringar i alla möjliga situationer... typ mitt på stan... jag tränade förut nere i hamnen bakom restaurangerna... när den planen var tom... det var bra för honom att göra det...


Sen kom jag på hur jag ska göra för att få ut honom en bit bakom hindret i brukshoppet... jag ska ta fram den gamla beprövade blompinnen och sätta ut med en godis.. då slipper jag noset på backen...


Igår tränade vi igen men då fick diezel släppet... jag satte honom att vänta vid kuren medans jag pratade lite med andra människor som tränade och det tyckte han var jättejobbigt att behöva vänta så som vanligt tar han ut sin frustration på konerna så när det är dags för rutan så springer han till konen och sen vidare till rutan och snyter en av hörnkonerna!!! 3 gånger i rad!!!! hundskrälle... fast han lämnar av dem så fint... snacka om IRONI..


Sen på kvällen så klicker tränade vi backa... å gud så söt han är när han försöker komma på vad det är jag vill och sen när han kom på det.. hihi då är han intensiv..

Ovido - Quiz & Flashcards