Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Diezel - 14 maj 2009 21:33

Tänkte visa lite bilder på hur det ser ut på mitt (Diezels) hundbad.. Till detta åker eller går Matte och jag ganska ofta... Här kan man hitta otaliga fynd, ex. tröjor, handdukar, burkar, plastskedar, kabelskydd osv.


Men bäst är faktiskt att det finns så många klippor att bada ifrån!


 

Här är en mycket bra och stor klippa att bada från.. som ni ser har jag badat i en nedsänkning i klippan och alltså badat i stillastående vatten som luktar mycket gott.. 



 

 Framför oss har vi nu hela hundbadet och det svänger av mot vänster där det finns ännu mer klippor... man kan se halva bron som vi har gått över för att komma till hundbadet, på den brukar det stå roliga människor som har förlängningsögon! De brukar titta snett på matte när hon går förbi med mig och muttra lite... matte säger att de är fågelskådare och att den troligtvis inte tycker om att jag plaskar runt och får fåglar att flyga iväg! Men hallå??!! jag är ju fågelhund! och en apporterande sådan, jag skulle kunna hjälpa dem med att hämta tillbaka några fåglar!



 

Tex såhär, två fina svanar som jag kan hämta åt fågelskådarna...  Men jag ångrade mig faktiskt, kanske ni ser att jag svänger av lite åt höger? Svanar är större än man tror....



 

Bäst att hålla sig undan, de såg ganska välmusklade ut... och matte sa att man inte fick hämta levande fåglar...



 

 Jag passar alltid på att springa ut på bryggorna som finns härute, har man tur så sitter det en båt fast någonstans på den som man kan hoppa i och åka i.. inte idag.. Matte frågade mig varför jag springer så glatt på gungande gamla murka bryggor men inte kan gå på klinkersen på balkongen? Ja men det är väl en helt annan sak eller hur?! Under bryggan finns ju vatten och vatten är tryggt, under klinkersen vet jag inte vad som finns!


 Nu tänker jag alldeles strax springa och bada mellan dessa två klippor, måste bara vänta in matte som halkar omkring på klipphällen...


 

 Gör inget att man spyr av saltvatten... det är så roligt att fånga vatten att det är värt risken,


 

Såg något trevlig på botten, så jag tittade efter men fick vatten i örat!



 

Självklart jobbar jag ibland också och när jag inte jobbar som hundtekniker på mattes jobb så extraknäcker jag som badvakt.. Ni kan inte ana hur många människor man måste simma ut och hämta i vattnet, speciellt under sommarmånaderna! Å för att inte tala om de som hoppar i från båtar när de ligger och guppar långt ut på östersjön.. de måste man hålla efter och i värsta fall hoppa i efter från båten för att ta tillbaka dem till säkerheten igen...



Nu har ni sett mitt hundbad, ett väldigt trevlig ställe!






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards