Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Diezel - 1 juni 2009 21:57

Igår åkte jag (diezel) båt! det var båtpremiär för mig.. matte har redan tjyvåkt utan mig :-( men nu var det äntligen min tur! Tyvärr så glömde matte att ta med min fina flytväst som jag ska ha på mig när jag åker båt.. men för att kompensera det så tog hon på mig min fina spårsele som har mitt namn broderat på bröstet.. vet inte hur hon tänkte där, flytvästen ska ju hjälpa mig flyta om jag trillar i, helt onödigt för jag flyter bra alldeles själv... men nu tog hon på mig selen och sa att det skulle vara bra och ha om jag trillade i vattnet och de behövde lyfta upp mig.. pyttsan, jag kan simma ypperligt, konstiga människor!!

.

.

.

Här ser ni mig när jag åker båt.. just nu åker vi inte jättesnabbt kanske 20 knop eller lite mer, jag har åkt fortare! Jag tycker det både är jättekul att åka båt och samtidigt lite skrämmande.. roligast är när man tar en stor metall sak med ett snöre och stoppar ner i vattnet när man är ute på öppet hav och sen ligger båten still.. Det betyder badtajm för mig...  jag ställer mig och skäller på människorna i båten tills ngn av dem hoppar i (matte har aldrig lydigt mig då! svårdresserad den där matte) när ngn har hoppat i så tar man ett jätteskutt och hoppar i efter.. simmar ut till dem och tar ett par varv runt dem och sen så simmar man till båten igen och börjar klättra upp på badstegen som finns i änden av båten.. man kommer upp nästan hela vägen och sen så tar matte och drar lite i mig så jag kommer upp helt i båten.. sen måste man vänta in människan som ska komma upp i båten igen och när den gjort det så skäller man på den igen tills den hoppar i och då gör man ett magplask i efter!! väldigt rolig lek som man kan hålla på med i evigheter, synd att människor inte är så uthålliga som jag..

.

.

.

Men idag så fick jag inte hoppa från båten, å då får man ta det näst bästa! nämligen att sätta fast båten på en ö i havet och sen hoppar man över till ön och får en människa att kasta pinnar i vattnet åt en så man får simma ut och hämta dem! Detta har jag faktiskt lyckats dressera in på matte!


Nästa bild är på det stället jag badade i igår.. det heter enegatan och är rofyllt att åka i tycker matte.. man får bara åka i 5 knop där så när vi saktar in och åker sakta så börjar jag tala om för matte att det är dags att stanna genom att gny och yla och lite så hon förstår vad vi ska göra.. matte säger att jag förstör friden och borde hålla mig lika tyst som när vi åker snabbt.. men hallå!? när man åker snabbt kan man ju inte bada, det kan man ju göra om man åker sakta!!


Iallafall så ser ni att det är en grön pinne mitt i vattnet.. och om ni tittar ännu längre ut så ser ni vart jag badade.. jag fick dem att stanna vid en ö där och kasta pinnar åt mig!

.

.

.

Nu ska jag berätta lite om mattes och mina bravader idag.. vi lurade med Johanna på en promenad runt Eckern, det var väldigt soligt och varmt och när vi gått klart rundan så skulle jag få bada vid stranden.. men det var redan en hund där och badade.. vilken tur jag hade att matte gick ner till de två killarna som hade hunden och frågade om det var ok att jag åxå badade samtidigt ( stranden är bara 3 meter bred) och det var ok att jag badade.. när matte pratat några sekunder med killarna så tyckte hon det var onödigt att de satt och höll i sin söta hundtjej och hon släpptes och vi simmade runt lite tillsammans men sen hade jag fullt upp med att simma efter pinnar.. jag rejsade ett par varv med henne innan jag hoppade in i bilen.. sammantaget så var det en väldigt lyckad promenad...


Vi åkte hem och åt lite mat och sen började matte planera vår löprunda.. hon tänkte vi skulle testa och springa 8,6 km, vi har bara sprungit 6,5 km tillsammans förut.. jag menar jag kan ju springa hur långt som helst men man måste ju se till att ens matte inte trillar ihop mitt på en springrunda.. för vad har man för nytta av en ihoptrillad matte??!!


Måste säga att jag är lite stolt över min matte för hon orkade springa hela rundan med mig! Och hon sa till mig att vi kunde ha sprungit lite snabbare! tänk så kul vi kan ha om hon kunde lära sig springa lika fort som Disco!! då kunde vi springa sprinterlopp ihop!!


Nu ska både matte och jag sova för nu är vi faktiskt lite trötta!

Godnatt på er!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards