Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Diezel - 19 juni 2009 17:04

matte cyklade ut med mig till hundbadet i Ernemar.. och det var så trevligt, jag sprang runt och badade som fasen, men jag började fundera på en sak...Det är tydligen så enligt lag att jag inte får jaga och förfölja vilt i marker där det finns vilt under en lång period nu.. vilket matte struntar i eftesom jag inte jagar vilt... men borde det inte finnas ngn paragraf som hindrar viltet från att jaga hundarna??????  för när jag var på hundbadet och lekte med en plastdunk i vattnet så blev svanarna förbannade på mig!!! och de var inte ens i närheten av mig när jag började leka med den fina stora dunken jag hittade.. NÄ de simmade tillbaka med stora uppblåsta halsar och fräste åt mig och matte sa till mig att komma upp ur vatttnet... sen hittade jag en liten dunk som jag lekte med vid strandkanten men då blev svanarna arga igen och var bara tre meter i från mig när matte uppmärksammade dem! ( jag hade ju fullt upp med att leka med en dunk så  jag såg inte svanarna) men matte sa till mig att komma upp från vattnet.. och det var tur det för svanarna var inte långt ifrån mig och de var inte glada! tre meter till och de hade bitit mig....


 sen blev matte upprörd när jag hittade en människorbajs ( hon vet att det var från en människa eftersom det låg skithuspapper med avslöjande ränder bredvid)


men jag lovar jag bara nosade jag åt inget!!!!!


 Sen hittade jag en jättebra leksak under vattnet! det var en flaska som  var full med dy så den sjönk till botten... men jag plcockade upp den och la den framför mattes fötter ( för lägger man saker framför henne så kastar hon iväg sakerna till mig)

men när jag släppt saken så försvann saken!!! matte skrek stilla hoj pratade om glasplitter och om att det fanns över hela klippab,,, tydligen hade jag hittat en spritflaska istället för en PET-flaska...


i fredags ( idag) så tycke matte att vi skulle springa över en mil-- (11.6km) vi sprang hela vägen och matte hade kanske lite  dålig fart... men till hennes flörsvar så fick hon näsblod som inte ville sluta efter ca a 5km löpning... men heder åt matte med tanke på att hon fortsatte springa med mig.. vi sprang flrbu stora och lilla hällesjön och jag kunde vara lös 10 km av 11,6 kilometer.. nu har jag ätit mat och ligger och sover medans matte pimplar vin

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards