Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Tävlingsplanering

Av Diezel - 8 november 2007 13:48

Tävlingskalenderna för 2008 har dimpt ner i brevlådan... nu längtar jag hem från jobbet så jag kan sätta igång och planera för nästa års tävlingar... förhoppningsvis efter söndag så är det elittävlingar jag ska planera in nästa år... Diezel var jättefin på träning igår... och skall är ett mycket roligt moment att lära in tycker Diezel.. det tar nog inte så lång tid innan han har fattat det... det tråkiga är ju bara att han inte kan sitta still när han skallar utan skäller han så åker rumpan upp med ett ryck... och för varje skall han gör så skuttar rumpan upp i luften... mycket sött men så ska det inte vara..


Igår skrämde Diezel slag på en katt!! Tequila tog mod till sig och skulle undersöka Diezel... diezel sitter vid soffansarmstödet (på golvet) och Tequila hoppar till armstödet och sträcker huvudet mot Diezel... Jaha säger Diezel, ska vi hälsa?? Han lägger huvudet bredvid Tequila på armstödet och vips så satte Tequila av i sporrsträck till andra sidan av soffan och la sig på det andra armstödet!! Och i farten sprang hon över sin husse som satt i soffan med sin bärbara dator i knät och tog vägen över datorn och satte med sina springade tassar igång en hel drös med program...


Att skrämma en katt genom att bara vara bredvid är det nog inte många som lyckats med! Diezel fortsatte att vila hakan mot armstödet och tittade förundrat på katten som satte iväg... Det såg ut som han tänkte "men varför vill du inte gosa med mig?"


Tequila är jättetuff så länge Diezel är stilla när hon undersöker honom eller att han inte tittar på henne när hon nosar på honom... Hon brukar alltså smyga upp på Diezel bakifrån och nosa igenom tassar och päls.. och när Diezel tittar till på vad det är som rör sig på hans päls därbak då försvinner hon fortare än kvickt!! Det är ganska roligt att se... Behöver jag säga att det är en mycket försiktig katt?? Det tog henne ca tre månader att acceptera att jag var där! Och sen ytterligare någon månad innan hon tyckte det var ok att jag öppnade dörrar åt henne... men nu ligger hon ofta i mitt knä och myser...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards