Direktlänk till inlägg 12 november 2007

Tävling Emmaboda

Av Diezel - 12 november 2007 11:27

*hmm* vet inte om jag kanske ska lägga ner mitt bloggande om mina och Diezels tävlingar! Det är ju aldrig ngt positivt att skriva... vi var i emmaboda och tävlade igår och jäklar vad fin han var Diezel!! låste knappt inte på tävlingsledaren... efter fria följet trodde jag att vi hade första priset som i en liten ask...


Fria följ 8p trängde en vänster sväng, (matte fick en pinnes avdrag för att hon inte kunde ta 3 steg i stegförflyttningen till vänster, jag tog bara två steg!!!!!)

Sättandet under gång 10p ( som om ngn drämt till rumpan med en knölpåk!)

Inkallning 9 (tror att en pinne drogs vid ställandet)

Ni förstår ju att nu är jag på bra humör... Diezel är med och momenten flyter!! Men då kom Diezel lilla djävul fram!!! Inte ska vi väl sluta tävla i trean?! Det som är så roligt??!!

Dags för rutan.. Vad som hände vet jag inte... när jag säger rutan så lägger sig diezel pladask vid min sida!! jag säger rutan igen och då springer han runt mig ett varv och lägger sig pladask igen... jag sätter honom upp riktar in honom med hela handen och säger rutan... och då full fart mot rutan... men sen ser jag att han har inte sikte mot rutan!! Han har siktet inställt på höger konen!!!!!! HUNDSKRÄLLET APPORTERAR IN RUTAN ISTÄLLET!!!!

Och om diezel har snott ngt så är det ju bara att hålla god min och vara glad om man ska få en chans att få tillbaka det.... Ni skulle hört publiken ett enstämmigt NEEEEEJ när han plockade upp konen...


apporteringarna sen gjorde han faktiskt ganska bra med tanke på att han var på inte lämna ifrån sig humöret...

Hoppapport 8p drog två pinnar för avslutningen

metallapport 9 tror att han drog en pinne för lek vid upptag

vittringen 0 (nu var ju Diezel väldigt stressad efter rutan så det sket sig totalt.. han var som han varit innan när han stressat för mycket innan vittringen ... sprang ut och tog en på måfå...

skiter sig vittringen så brukar det påverka fjärren...

7,5p jag fick göra två dubbelkommandon och så flyttade han sig en litet bit..


vi fick ihop 210p trots att vi nollade 80p så så illa pinkat var det inte... men att springa ut och ta en kon!!!


Men jag tror att jag har lite skuld till detta tilltag...för innan vi gick in på planen så stressade jag upp honom med en dummie som han inte fick ta... och jag tror att det var därför som han tog konen till slut... han var tvungen att ta ngt... Mitt fel att stressen blev för hög för honom... Men i övrigt så var han nästan helt perfekt fokuserad på mig så det kändes faktiskt roligt... är inte så besviken som jag borde vara... dels för han höll fokus ganska bra på mig och för att jag faktiskt kan härleda hans tilltag till att det var mitt fel som stressade honom så pass innan tävlingen... måste bara hitta ett mellanting innan jag går in på tävlingsplanen...


Att tillägga så kom vi sist på tävlingen och fick pris!!! sjunde placering och traditionen i emmaboda är att den som kommer sist får ett pris... *haha*  visste inte om jag skulle skratta eller gråta.... men det var fin klass på treans tävlande... tror minst hälften fick första pris och bra poäng...


kalmar om två veckor!!! nya tag!!!

 
 
Ingen bild

Anette i Mariestad

13 november 2007 08:12

Men Hannah, jag som trodde det skulle gå bra nu. Fast nu vet du ju säkert att du har en apportör!! Nu får vi hålla tummarna igen för nästa tävling, lycka till då.
Solen väntar.
Anette

 
Ingen bild

Linda

15 november 2007 00:16

Nämen Diezel din gullhund!Måste hitta på ngt bus =) Men skönt iaf Hanna att de kändes bra me fokusen osv...när var det i Kalmar den 25?Ha de gott!Kr L

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards