Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Tävlingsträning

Av Diezel - 7 november 2008 08:06

igår hade vi tävlingsträning på klubben... Diezel var helt outstanding i mina ögon!! Vårat problem är ju inte direkt momenten i sig.. (även om vissa kan förbättras avsevärt) utan det är ju att han blir som en helt annan hund så fort det är en tävlingsledare med på planen... han låser ju fast på tävlingsledaren och är helt okontaktbar för mig... Men inte igår... han hade full fokus på mig hela tiden och gjorde en kanon snygg metall apportering över hindret.. den snyggaste han gjort med tävlingsledare om jag får säga det själv... men laddad var han till tusen... men det är ju det som är meningen för så blir han ju på tävling med... kommer ner till klubben och han får sitta i bilen, där han är väl medveten om var han är ngn stans och vad man kan göra där... ut för att lägga en plats och sittning... in i bilen igen och vänta på vår tur... vi drog det sista startnummret... så diezel var som en tickande bomb när han kom ut ur bilen...  jag fick hjälp med att lugna ner mig i språngmarschen... jag rusade som  galopphäst på grönbete, vilket resulterade i en ännu ystrare Diezel... annars var det ett kanon fria följ.. bra dumruta... halvbra inkallning... ganska bra fjärr och en kanon metall apportering... rutan ballade han ut på... han kände att han var tvungen att sträcka ut sina lurviga lite grann och tog ett race över planen i stället... *hihi* han var ganska söt... jag bröt det momentet..


La även en plats med skott...  förra gången jag la plats med skott så sprang ju Diezel upp och in till mig.. 3 gånger... kunde inte förstå varför... han är ju inte skott berörd och har ju klarat sig upp till högre så vad hade hänt?? Jag ställde mig framför honom den gången och såg att han inte visade några tecken på rädsla eller obehag,, tvärtom så låg han och såg väldigt piggelin ut med tindrande stjärnor i sina ögon och spetsade nyfikna öron... men varje gång skottet small så började han dregla.... AHA MITT DUMNÖT!! jag har ju suttit med honom när andra har gjort budföring med skott och varje gång det kom ett skott så har jag gett honom godis... inte undra på att han började dregla och vill till mig varje gång skottet small... han ville ha sin godis... precis som han gör när jag kommer tillbaka på en vanlig plats så börjar snålvattnet rinna inför tanken på den stundande godisen ... eller när han ställer sig i rutan och jag börjar gå mot honom... snart kommer det en godis och dreglet sätter igång... så igår stod jag bara framför honom och gav honom INTE en godis varje gång skottet small... funkade jättebra... tja man lär sig av sina misstag eller hur! Mata inte en icke skottberörd godisgris med godis när det går av ett skott....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards