Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Diezel rapporterar

Av Diezel - 24 januari 2009 23:04

Nu ska jag berätta om min dag..


Den började med att matte tog med mig till ett ridhus, varje vinter tränar vi på lördags förmiddagarna i ett ridhus. Det är väldigt roligt att göra det... fast jag tycker ju det är roligt att träna min matte överallt. Jag tränade henne att gå bra fot och att ge mig korv när jag stannar mitt i en springande attack mot henne, hon börjar faktiskt bli ganska bra på det där.. Sen lärde jag henne även att inte låna ut MIN tungapport till Disco. Hon gjorde det men det satte jag stopp för genom att springa och hämta tillbaka den innan Disco hann sätta sina tänder i min apport!


Sen åkte vi ut i skogen och matte var så dum att hon lämnade mig i bilen medans hon gick runt och la ett appellspår till Disco.. jag fattar inte.. har inte han en egen matte??? han försöker låna både min tungapport och min matte!! så jag talade om vad jag tyckte om det när jag satt i bilen och väntade på att få tillbaka min matte... Men min matte gav igen och lånade Discos matte så hon fick traska ut ett spår till mig..


Vi åkte sen hem till mitt hunddagis.. (jag tycker egentligen inte om att vara där på helgerna, det blir ju så dyrt! jag antar att de tar ut en högre taxa på helgerna... och det är nog många hundpulor tror jag) mattarna tog en fika en bra stund och gick och ojade sig om vilka klipp Discos matte gjort.. tydligen en massa mattor... undra just hur länge de får ligga kvar och vara rena när jag har rullar runt på dem *hihi*


Sen äntligen åkte vi tillbaka till skogen och jag fick spåra upp alla pinnarna som Discos matte tappat när hon trampade runt förut.. värst vad många hål i fickorna hon måste ha!


Vidare hem och usch vad otrevligt det blev, matte packade en påse med simkläder och lämnade mig ensam hemma medans hon åkte iväg och plaskade i en bassäng... dumma människa som betalar för att bada i en inomhus bassäng när det finns så många sjöar och gropar att bada i i skogen..


När hon kom hem åt vi mat och sen tog vi på oss promenadtassarna och gick på långpromenad, vi tog en extra långrunda idag, på över två timmar.... matte muttrade någonting om fläsk som skulle väck...


Nu ligger jag i sängen och kommer snart att somna men först ska jag skriva en lista på fem saker jag inte kan vara utan... vi tittade nämligen in på Sigges blogg och han skickade den utmaningen vidare till sina besökare och då tänker jag göra som han säger.. så här kommer en lista (nr 1 kan ibland på sällsynta dagar inte stämma, men då har hon varit väldigt olydig)


1. Min matte!!

2. All träning jag gör med min matte

3. Mina möbler och mattor som hindrar det farliga golvet från att döda mig

4. Mina apporter och andra saker som ligger så fint i min mun som bara är MINA!!!!!

5. Mysiga sovmornar med min matte på lördag och söndag mornarna när vi gosar in oss tätt intill och gosar och halvsover till sena förmiddagen ( jag försöker lära matte att vi även ska göra så på vardagsmornarna, men det har inte gått så bra. Hur mycket jag än gosar in mig hos henne och försöker låtsat som om jag sover djupt går hon ändå upp alldeles för tidigt)


Nu ska jag gosa in mig hos min matte och drömma om morgondagens aktiviteter.. vi ska ut i skogen igen och träna uppletande!

 
 
Sigge

Sigge

25 januari 2009 20:24

Verkar som om du har riktigt bra ordning på din matte!
Men vad ska vi göra för att få människrna att fatta att utomhusbad är det enda vettiga?

http://www.geocites.com/siggesvamphund

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards