Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Riktigt dålig dag

Av Diezel - 27 januari 2009 08:59

mmm det hade jag igår... en riktigt dålig dag... Den började med bråk på jobbet... Sen tappar jag mina glasögon i klinkersgolvet på jobbet och det ena glaset spricker mitt itu...


Ska senare åka och träna med Diezel innan instruktörskursen och har sån förbaskad skoskav och blåsor på lilltårna att jag inte kan gå... så jag haltar fram på lydnadsplanen... att träna fria följ var ju inte att tänka på... Diezel tycker helt plötsligt att geggig gräs är äckligt... (kommer man på sånt efter fem år??) och vägrar till och med att sätta sig bredvid mig... han står bredvid mig när jag säger fot eller han ska lämna av en apport... snacka om tålamodsprövande att få honom att sätta sig ner speciellt när fötterna värker..


Vidare hem och slänger snabbt in en tvätt eftersom jag har tvättid och vill gärna hinna få den torr eftersom jag kom hem så sent.. samtidigt som tvätten tvättas tar jag en kvällspromenad med Diezel... nu har fötterna liksom  anpassats sig till smärtan så det går skapligt att linka runt den halvtimmes promenaden...


Kommer hem och ska ta upp nyckeln för att gå ner i tvättstugan tjugo i nio och hänga upp tvätten på tork... men hittar ingen nyckel... tror först att jag tappat den och att jag får gå runt min runda en gång till när jag kommer på att den ligger på torktumlaren i tvättstugan vilken jag inte kommer in i utan nyckel... håller tummarna för att jag inte låst lägenheten där jag har en extra nyckel.. men klart som fasen jag varit ordentlig! Får ringa pappa som kommer bort med deras extra nyckel för att låsa upp (tur att man spritt ut nycklar lite här och var hos folk)


Diezel blir som vanligt överlycklig när han ser pappa och hoppar på honom och ska ta tag i hans arm... men missar och får tag i hans skjorta som får en stor reva... att tillägga så var det en Chevalier skjorta... *pust* nu får Diezel verkligen inga godisben på ett tag för han har en chevalier skjorta att betala!!!


Att tillägga så är min bil trasig, den skrapar när man bromsar, drar onaturligt mycket bensin och läcker olja.... Den ska jag ringa om idag...


Nä nu tycker jag något roligt kan hända snart.... innan jag bryter ihop

 
 
Ingen bild

Moder

27 januari 2009 10:45

Det är väl inte så farligt i alla fall!

Du har ju friska tänder,sund kropp och står i din ungdoms blommning och dessutom en hund som inte jagar harar !
Det fick du ju bevis på i går ,så så eländigt kan det inte vara !

 
Ingen bild

Hannah

27 januari 2009 13:10

hmm sunda tänder... tja min tandläkare sa för ett par år sedan att jag har så korta tandrötter så jag har tur om de sitter kvar... min ungdom.. tja min far har ju sagt med lite tvekan att jag är RELATIVT ung... vet inte hur jag ska tolka det! Jag drar på lite för många kilon, tycker om att titta på antikrundan, använder numer baddräkt när jag badar i simhallen, har inga problem att gå och lägga mig innan klockan 22 en fredag eller lördagkväll... Har inte rakat benen på evigheter av bekvämlighetskäl.. Ohh så ung jag verkar...

Å visst min hund jagar inte harar men han jagar människor för att slita sönder deras dyra kläder....

Pessimist? JAG?!

 
maria

maria

28 januari 2009 22:39

Klart Albert kan lära Diezel raka skick i uppletandet, men då måste Diezel lära Albert en massa lydnadsmoment så vi kan ta oss ur gröngölings klassen och komma upp i eliten.....kram kram

http://www.trinne.se

 
Emma, Fisen & Hexan

Emma, Fisen & Hexan

29 januari 2009 11:59

Oj då, får hoppas att det "bara" var EN otursdag. Idag är det säkert bättre. Ska ni till ridhuset på lördag så kan du ju ta med jackan :)
Puss

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Emma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards