Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Dubbelsidig hundskitstramp

Av Diezel - 29 januari 2009 21:13

*pust* vad har jag gjort för ont?! Tycker jag har haft nog med dåliga dagar!


Min bil är ju på lagning så jag går till jobbet med Diezel (tar ungefär en halvtimme om jag går runt industri området och inte tar korta vägen som tar runt 10 min)


Idag traskar jag halvtimmesvägen till jobbet.... skoskaven och blåsorna har inte gått över.... Hur skulle det kunna göra det? jag måste ju motionera min hund, så när jag tror att de tänker läka så kommer de tillbaka ännu ondare!!  När jag kommer in på jobbet så sätter jag mig vid mitt skrivbord och sätter upp fötterna på benen på min stol och jag anar oråd.....


Tittar ner på min högerfot och ser att den är full med hundskit... ja inte bara undersulan utan upplängs med kanterna cas 2-3 cm upp!!!


Bara till att gå in på toaletten och försöka rengöra den... sitter sen i köket och sprayar allrengöring på skon för att få bort allt som fastnat i sömmarna.. när jag tittar ner på min andra sko och ser att den är lika full av hundskit den!!!!!


Jaha det var ju bara till att göra om allting med den andra skon också... sen lyckas jag fumla med den i handen och den glider ur näven och landar i Diezels vattenskål... Mina skor fick stå på tork vid mitt element under skrivbordet hela dagen...


Vi håller på att dra om elen på jobbet och elektrikerna envisas med att stänga av mitt element! jag blir vansinnig...(inte att de stänger av strömmen på ngn huvudbrytare, nädå de stänger av min fläktkonvektor på avstängningsknappen bara för att de tycker jag har det för varmt!) Det är mitt kontor och jag som bestämmer värmen... när det upprepats ett par gånger blev jag faktiskt arg och sa dem ett par väl valda ord om vad jag tyckte om att de stängde av mitt element..  De var inte de första som fått känna på min vrede när de mixtrat med värmen..


Promenaden hem var helt ok, hade ju varit skolös hela dagen och det mådde nog blåsorna bra av...


Åker och tränar på klubben och Party var helt underbar...


Kommer hem och tänker hoppa på cykel och cykla till simhallen och simma en timme... Jag lånade en cykelpump av pappa igår och pumpade bakdäcket innan jag åkte till klubben... Men när jag skulle hoppa upp på cykeln hade luften gått ur däcket... Ingen cykeltur alltså...


Funderar på att gå bort men det känns onödigt att gå utan att gå med Diezel så jag gick upp och hämtade honom och tog en promenad med honom istället... den sista kilometern trodde jag, jag skulle dö.. eller minst att mina fötter skulle trilla av....


så jag undrar vad livet har att erbjuda mig imorgon?

 
 
Ingen bild

Vickan

29 januari 2009 22:01

Hey!
Stackare...jag tycker synd om dig. Har åxå haft en riktig skitdag...bråkat med chefen..han vill ändra min sommarsemester men det tänker jag icke gå med på...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards