Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

skit

Av Diezel - 9 mars 2009 09:16

igår var en riktig skitdag... Diezel vägrar sätta sig ner på planen för att det är lite geggigt på gräset!! vilket resulterar i en ganska pissed off matte... och en tjurig envis hund... men jag resonerar som så att har man kunnat sitta i regn, rusk, solsken, snö och is i nästan 5 år så kan väl inte den förmåga försvinna??? eller????


Vidare ut i spårskogen, och jag gå vilse!!! rejält vilse... i efterhand så var jag där jag planerat komma ut från skogen, fast ca 100 meter in i skogen... sen lyckades jag korsa mitt eget spår, hitta tillbaka till första snitsel som satt ca 200 meter rakt in i skogen... men lyckas snurra runt en bra bit till och till slut gav jag upp och började gå mot vägen där jag långt bort hörde bilar.. och vips så är jag ute i sandshult! inte alls vad jag hade planerat.... stackars mina spårkamrater... de hade stått och visslat på mig... men jag mitt dumnöt fick lite panik när jag gick på ett rådjur och folk började vissla... fick för mig att jag stod mitt i skottlinjen! VEM FAEN JAGAR RÅDJUR NU!!!!!!!! inte hade jag en tanke på det... så jag försökte röra mig bort från visslingarna.. som jag fick för mig var på jakthunden... Det var visslingar på MIG såklart... mina vänner saknade mig!!


När jag väl traskat tillbaka till min utgångspunkt.. nästan en timme senare... så vägrade jag gå det spåret som Micke lagt ut till mig... tyckte att han kunde gå det eftersom jag förstört hans... dessutom var mitt psykiska tillstånd just då inte lämpat för hundträning... efter det släpper jag ut Diezel och vips så var han borta!!! ropade i säkert en halv minut på honom... och då kommer han springandes från den skog jag försvunnit i... två alternativ finns, antingen så drog han på älgslag,, vilket det var fullt av där inne... men det gör han inte i vanliga fall... jag gissar på att han suttit och laddat i bilen och sett vart jag gick in i skogen och då bestämde han sig för att spåra ändå... ja han var inte borta länge... han kom ju när jag ropade... men det var inte det jag behövde just då...


så jag åkte hem och köpte med mig, en godis påse, dip, cola och chips... för nu var det riktigt synd om mig... sen börjar nacken värka ordentligt.. hade haft lite spänningar i den hela dagen... men framåt åtta på kvällen var det för J*vligt... och idag så kan jag med stolthet säga att jag har fått nackspärr! Sitter hemma och har det tråkigt... ska åka in till apoteket när det öppnar och köpa värksalva...


Så om ngn har något uppmuntrande att säga så är det rätt tillfälle att kläcka ur sig det nu... JAG E INTE BITTER!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards