Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Mattes nackspärr

Av Diezel - 9 mars 2009 14:12

ja mattes nackspärr gjorde att hon inte alls har varit sugen på att åka ut i skogen, (jag tror hon blivit skogsrädd!) men inte mig emot för vi åkte ut till Ernemar istället och där finns det mycket bus att hitta på...


Idag hade matte kameran i högsta hugg och lyckades dokumentera allt skoj jag hittade... först hittade jag isen... den var inte så rolig... men sen hittade jag det öppna havet! Matte var ju tvungen att avbryta mig i mitt letande och ta kort på mig när hon hade blå jungfrun i bakgrunden... Det är den pyttiga obetydliga ö ni ser långt ute i havet... alltså inte den lilla svarta, nädå det som ser lite mörkar blått ut längst bort där himmel möter hav.. så långt bort är den


Jag hittade en jätte fin gul plast sak som ngn grävt ner ordentligt... den grävde jag upp igen och flyttade till ett bättre ställe... Sen passade jag på att bada lite i vattnet som var alldeles perfekt tempererat, svinkallt enligt matte...


Sen skuttade jag vidare till en annan klipphäll/ö och hittade ngt så fint att jag inte trodde det var sant, nämligen en begagnad blöt tröja!! Vilket fynd!! Den lekte jag med väldigt mycket... ruskade och slet i, släppte den framför matte så hon snubblade på den flera gånger... men hon förstår inte.. muttrade ngt om att den var äcklig... och sparkade iväg den... oj så konstig hon är... jag hämtade självklart tillbaka den och fortsatte leka med den...


Efter bara knappt en timme gnällde och klagade matte över sin nacke och ville åka hem och lägga sig i ett varmt bad?? Hon hade ju hela havet där vi var!! Men jag gick med på att åka hem och lämna mina fynd tills nästa gång..

 
 
Ingen bild

Mormor

10 mars 2009 08:16

Vilken dag du har haft Diezel, du är lyckligt lottad du !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards