Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

morgonpigg?

Av Diezel - 15 mars 2009 22:31

ja det är just vad jag tänkte vara imorgon.. jag har nämligen idag vid lunch lagt ut ett viltspår till Diezel som han ska få gå imorgon innan jag åker till jobbet.. min enda fundering nu är kommer solen att ha hunnit gå upp??


I lördags fick jag följa med Micke och Jilla till kalmar och träna sök... väldigt roligt.. och det är så kul att se hur trött Diezel blir.. när vi på eftermiddagen hoppade in i bilen så hörde man bara en duns å så låg Diezel ner och sov.. vi kom hem och Diezel låg utslagen i två timmar!! Åkte sen hem till Mia för att kolla på melodifestivalen och prata lite.. och då låg Diezel i hallen och var inte alls med oss utan sov! han kom till oss några gånger för att bli matad med ostbollar av lilla Tea (1 1/2 år) och någon gång för att försöka tala om för matte att vår godnatt tid hade överskridits... hos Diezel och mig är det nämligen enligt Diezel läggdags vid klockan nio på kvällen...


Idag har det varit kurs.. och idag visade vi våra kursare hur man kan spåra med sina hundar.. jag hade tre stycken som ville prova viltspår, och det är så roligt att se en hund för första gången när de nosar på ett blodspår... det gick jättebra för alla tre... men Diezel var lite putt i bilen när han märkte att det var spår på gång.. men att det var några andra som skulle få nosa på hans blod och bära hans klövar! Dessutom lånade ju matte ut både lina och sele till de andra...  han kommer nog bli glad imorgon när han märker att det blev ett spår till honom med!


Sen idag så har jag gjort så att jag har plockat bort alla Diezels leksaker.. vilket inte var mer än ngn boll och ngt litet pipleksak.. kvar finns bara två gosedjur, en koala och en kanin.. som han får han när han hälsar och är lycklig... resten av leksakerna har vi nu och tränar lek med endast när matte bestämmer det... jag hoppas att jag ska kunna styra upp honom lite mer på det sättet... dvs. all lek kommer från matte och avslutas av matte.. hoppas att det ska hjälpa honom lite att komma över sina låsningar på föremål... vi får väl se.. han lekte faktiskt väldigt bra med mig idag och har börjat snappa  hur jag vill att leken ska vara och han tycker det är roligt...


Sen åkte jag ut i skogen igen vid sex tiden och gjorde uppletande med honom.. jag gjorde bara tre skick där jag trampade ut en ruta som var ca 30 meter lång och endast en halvmeter bred... jag tänkte göra mycket så nu för att få honom att göra raka skick... och han gjorde alla tre kanon...


Å bara för att göra söndagen ännu lite roligare så har han fått både middag och kvällsmat ur sin aktiveringsboll.. Det är verkligen roligare för honom att äta när han får jobba för maten...

 
 
Ture Ingestad (min bror)

Ture Ingestad (min bror)

15 mars 2009 23:06

JAG SKITER I MELODIFESTIVALEN & HÖR SEN

:o(

*heterosexuell!*

http://tankesmedjandumbo.blogspot.com

 
Ingen bild

Moder

16 mars 2009 07:58

Hur hurtig är du egentligen !!!!?

Gick spåret bra ?

 
Ingen bild

Hannah

16 mars 2009 09:34

jag vågar se melodifestivalen utan rädsla för att omvandlas mystiskt till en annan sexuell identitet... Det kanske är det som kallas att man är trygg i sin sexuella läggning? :-o

spåret gick helt ok, han är ju otränad sen ett år tillbaka och det märktes i vinkeln.. han gick ur totalt och jag tog tillbaka honom... ska träna mycket vinklar... perfekt och göra på morgonen, tar inte så mycket tid..

 
Sigge

Sigge

17 mars 2009 09:32

Det är lätt att få till text mellan bilderna.
När du är inne för att skriva inlägg så ser du ett "grönt träd" högst upp i menyraden.
Klicka på det och en rullningslist med bilder kommer upp.
Välj vilken bild du ska ha genom att markera den.
När bilden finns i inlägget så sätter du bara markören bredvid den klickar på enter och du kan fortsätta att skriva text under bilden.
Bara att upprepa om du ska ha med flera bilder,

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards