Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Inlines

Av Diezel - 31 mars 2009 22:15

Häromdagen var jag ute och cyklade med Diezel, solen sken på en klarblå himmel och livet var underbart... då på väg ut mot Ernemar så blir vi omåkta av en tjej på Inlines (Rollerblades) Åh jag tyckte det såg så härligt ut så jag funderade en stund och kom fram till att det vore nog en bra idé att köpa sådana, mycket lår och rump träning och kondition för både Diezel och mig...


Så idag åkte jag in till stan efter jobbet och köpte mig ett par jättefina inlines...


Sen berättade jag detta för några av mina nära och kära... deras reaktioner var:


Johanna: *haha* *hihi*

Viktoria: *haha* du kommer att slå dig

Mamma: Men varför? Du är ju inte så bra på sånt där?! (jag svarar: vad menar du?) mamma svarar: Ja du kunde ju aldrig åka skridskor så bra när du var liten...


Ok det kanske är så att de känner mig och hade lite rätt. första färden med Diezel var runt kvarteret hemma hos mina föräldrar i fröjdekulla, tänkte det var bättre än att börja inne i stan hos mig.. Jag tror bara jag körde på Diezel två gånger... han tog inte så illa upp.. tittade bara lite förbrående på mig... Sen var det dags att bromsa... Det var inte så lätt så jag fick ta sikte  på saker som kunde stoppa upp min fart, två lyktstolpar, två staket och en bil (min egen) Detta var endast på plan mark... nedförsbackarna fick jag gå nerför i gräskanten....


Har nu varit ute och åkt igen med mats och han har försökt lära mig hur man bromsar, och jag har blivit bättre... nästa steg är att lära mig att bromsa i nerdförsbacke :-)


Varför bor man inte i Skåne där marken är platt?? Just nu är den minsta lilla nivåskillnad ett problem!!



 
 
Ingen bild

Moder

1 april 2009 09:05

Din fars kommentar :
Tänk om hon tappar Diezel och han blir överkörd ?!
Så du kan se att vi alla engagerar oss, på lite olika vis ...
Köp nu en hjälm !!!! Insidan är viktigare att skydda än utsidan att synas !!!

Bullarna ser supergoda ut ! Det är värt att vara figurant bara för dem !

Vi ses senare i em .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards