Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

uppdatering om mattes springförmåga

Av Diezel - 13 juni 2009 13:52

Ja eftersom matte har kommit in i en svacka vad gäller ork så kände jag att det var dags att ta över bloggandet åt henne! Måste berätta att jag hade en konstig men rolig fredag.. den började hemsk med att matte tyckte det var hemskt att gå någon längre promenad på morgonen eftersom det vräkte ner vatten från himmelen! Kan jag inte förstå eftersom vatten alltid är ett välkommet inslag i mitt liv.. sen fick jag åka till mormor och morfar på dagis å matte åkte till jobbet.. trevligt var att hon hämtade upp mig en timme tidigare än vanligt så jag antog att vi skulle göra ngt roligt.. men icke hon åkte och handlade och jag fick sitta i bilen och vänta, sen åkte vi hem och matte stöp omkull på soffan och somnade!!!!! Hon vaknade till när telefonen ringde och nu blev det fart, äntligen så skulle vi göra ngt roligt.. inte då vi åkte hem till mats och där började hon laga mat, Falcon katten snodde min mat från min matskål när jag fick mat och då har jag inte mycket att säga till om :-( sen släpps jag ut i trädgården och får rasta mig lite... nu börjar jag bli lite irriterad, ingen promenad, inget skoj! Nä matte sitter bara och dricker vin.. men sen!! kom kopplet fram och vi vandrade iväg äntligen! Vi gick hela vägen in till stan och kom fram till ett par vänner till oss och jag fick följa med in för första gången och träffa deras två katter!! Så nu har jag två nya kattvänner!! och sen fick jag promenera hela vägen hem igen mitt i natten! mycket bättre än när matte tar taxi!


Lördagen fortsätter att bli bra, vi sover ut för vi är så trötta.. katten snodde min frukost inte roligt men jag fick en ny matskål att äta ur :-)


Sen åkte matte och jag ut  i skogen för att springa vår långa runda på 8,6 km och hör och häpna vi sprang den 4 min och 19 sekunder snabbare än förra gången... jag är övertygad om att om jag fortsätter att träna matte på det här sättet så kommer hon snart att kunna hålla mitt snabba tempo i ruscherna!! Men det bästa av allt var att jag fick springa lös mer än halva rundan och då hittade jag en jättefin boll som var rosa med en prinsessa på.. den hade jag med mig och släppte framför matte flera gånger så hon kunde sparka iväg den när hon sprang.. synd bara att jag tappade den och inte hann plocka upp den igen efter att jag fått på mig onödiga kopplet! Men jag hittar den nog nästa gång vi springer den rundan igen... eftersom jag fick springa stor del av rundan utan mitt koppel så han jag bada ordentligt i många fina pölar! men man får inte bada för länge för matte springer bara vidare och då får man springa i kapp henne snabbt så hon inte blir ensam...


Nu är jag lite trött och ska vila lite innan min hundrädda kompis vickan kommer... jag försöker lära henne att inte vara rädd för mig genom att lägga mig på henne i soffan och gosa med henne ordentligt!  och nu har vi haft hundterapi med henne i fem år och hon tycker faktiskt om mig :-)

 
 
mocer

mocer

13 juni 2009 14:29

Vi cyklar Eckern runt, utan hundar !
och fotar och så kan vil kolla om det finns någon sjö i närheten .....

http://boysen

 
Ingen bild

Vickan

13 juni 2009 17:29

Ja men visst tycker jag om dig Diezel, du e så söt o inte alls så farlig längre ;-)

 
Jenny med flock

Jenny med flock

16 juni 2009 13:33

Va duktig du är som motionerar matte så bra att hon bara blir snabbare och snabbare.
Nu ska Sin och jag ta tag ordentligt i träningen så han kan bli lika duktig som du på lydnadstävlingar.
Ha det gott både du och matte ;-)
Kram, Jenny, Lina, Sin och Xan!

http://www.freewebs.com/foxfirespinxs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards