Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Fy på matte

Av Diezel - 16 juni 2009 17:46

Nu har hon gjort det igen min matte, hon försöker bli av med ett par envisa kilon som gjort sig bekväma vid mitt regionen på hennes kropp men hon fuskade och åt massa onyttiga saker i helgen!!! Jag såg henne allt när hon drack vin i fredags... och i lördags var hon på bio och åt smågodis!! Hon försöker bortförklara det med att det var en liten påse, pff!


Och vet ni vad hon gör i söndags?! Jo hon beställer en pizza med både kebabkött och pommes på med extra kebabsås vid sidan om!!!! Å så gnällde hon i dag när vågen visade på plus! Men hon hade en fin förklaring på det med, nämligen att hon traskat runt Eckern med mig på svindlade tiden 1 timme och 20 minuter! Visst där gnäller jag inte för jag fick bada flera gånger, både i sjön och i fina pölar som jag hittade i skogen... men inte kan väl en sådan liten promenad väga upp en sådan snaskig pizza.. Nepp...


Så igår så tog jag med matte ut i skogen och sprang med henne i 7 km så hon fick röra lite på pizzafläsket. Mycket trevlig runda.. jag hittade en harpalt eller rättare sagt den hittade mig för den hoppade upp mitt framför nosen på mig när vi sprang så jag kunde ju inte låta bli att rusa efter den, jag menar den ville ju det!! Fast matte hann tyvärr se vad som hände så jag kom bara två usla meter efter haren innan hon vrålade NEJ till mig.. så det var bara till att tvärstanna och skutta tillbaka till hennes sida och fortsätta få henne att röra på fläsket... Det är inte lätt att både jobba som teknikerhund, livräddare från båtar och personligtränare... Med denna nya merit på min CV så ska jag nog ta ett lönesnack med matte för nu måste den stiga avsevärt!!

 
 
Sigge

Sigge

18 juni 2009 18:24

Tänkte bara önska er en riktigt trevlig midsommar!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diezel - 26 augusti 2010 10:53

Idag är det dags att åka till veterinären med Lillfjanten. Egentligen skulle det bara vara en vanlig vaccinationstid men eftersom hans ögon inte slutar vara så ska vi ta en titt på om det kan vara ngt fel på dem... Och sen lite lägligt till detta vet...

Av Diezel - 19 maj 2010 13:22

ja tävlingarna har ju satt igång nu... var iväg den 10 och 11 april och tävlade... med inte alltför lysande resultat.. Hemma tävling den 10 april och jag bröt vid gå-rutan... anledningen??!!! Jo Diezel "fastnade" i en kon!!! Den bara hoppade upp och ...

Av Diezel - 30 mars 2010 08:18


mmm just det... dags för Diezel å mig att tävla igen, elitlydnad den 10 april på hemmaplan och den 11 april på Öland.. Det känns inte alltför bra... efter att Diezel blev dålig i höstas så har träningen legat på en låg prioritering. Dessutom har den ...

Av Diezel - 2 januari 2010 15:55

Har verkligen varit dålig på att blogga... men har gjort och funderat på massa andra saker...   Diezel har under senhösten fått besöka vetrinären vid ett par tillfällen och äntligen fått en diagnos: Höggradig Aktiv Kronisk Ospecifik Gastrit... se...

Av Diezel - 18 oktober 2009 20:05

Idag har matte och jag varit på Öland.. Med oss hade vi mattes kompis Emma och hennes väldigt  vackra malle tjej, Hexa! (jag tror jag är kär i henne!) iallafall så har dagen varit full av lydnad... Matte var nervös som vanligt och kunde knappt andas!...

Ovido - Quiz & Flashcards