Alla inlägg den 28 maj 2007

Av Diezel - 28 maj 2007 12:03

ojojoj hur kan man bli så arg på sin hund??


Var nere på lydnadsplanen två gånger igår och tränade... det går verkligen framåt det gör det... men den där förbannade rutan... att ha en så bytesmedveten hund som jag har kan faktiskt få bägaren att rinna över... i snart 3 år har jag tränat förtroende vad gäller avlämningar med honom  och nu fungerar det (peppa, peppa) men igår när jag sa till honom "nu får det räcka för idag" så flög fan i honom... han gör ett tokrus och springer å hämtar en kon från rutan... *suck* ok det är bara att göra det bästa av situationen och tacka och ta emot den när han kommer... men han kommer in och börjar göra dessa konstiga ryck med huvudet och kroppen när han inte vill lämna av... men jag fick den konen... å så springer han och hämtar en till... men den konen kunde jag se mig i månen efter... han visade upp två långfingrar mot mig och jag riktigt såg hur det lös "f**k you" i hans ögon... å inte lyssnade han... å där tog mitt tålamod slut... nu får det vara nog med klemandet han ska lämna av.. så i mitt arga tillstånd tror jag dumt nog att jag ska kunna springa i fatt honom... ja det var ju ingen ide... arg som jag är så kastar jag konen jag hade i handen mot honom (förlåt mig men jag hoppades att jag skulle träffa honom i arslet med den) Men har jag något bollsinne?? Nej!! har jag någonsin träffat ngt när jag kastat? förutom mig själv i huvudet?? NEJ!!! Å inte träffade jag honom heller (tur var väl det)  så jag går mot konen som jag kastat för att plocka upp den, då kommer han fram lite mot mig med rest ragg över hela pälsen och svansen rakt upp och ögonen skiner "du kan inte ta mig, nanananaaaa"


Just då står jag där och känner mig helt maktlös och less på att träna denna otränbara hund... jag e så arg så det kommer rök både ur öronen och näsan... så jag skriker "din satans, dumma jävla hundjävel dra åt helvete hundfan!!!!" (tur att han inte förstår vad jag sa utan bara märkte att matte var mycket missnöjd)  sen sparkar jag på konen som jag misslyckades att kasta iväg.... ville avreagera mig lite på den... ja inte skulle jag bli fotbollsproffs heller för den fick jag iväg en halvmeter!!!!


Någonstans mellan mina arga ord och misslyckade kast och sparkar tror jag diezel faktiskt tyckte lite synd om mig så då kommer han fram och lämnar av konen... sen får han på mitt kommando hämta de resterade två konerna vilka han lämnar av så vackert som han aldrig lämnat av en kon tidigare... fin fart in svänger runt och sätter sig fot och håller upp den mot mig!!!


Men vilken syn att se mig där på planen... ser en arg Kalle Anka framför mig som spottar och fräser och misslyckas...


Men men tävling om ett par dagar så jag åker ner idag igen och fortsätter att traggla....

Ovido - Quiz & Flashcards